Belediging conducteur VOG

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Moraaa
Infopolitie Gast

Belediging conducteur VOG

Bericht door Moraaa » 23 mei 2020, 22:01

Goedenavond,

Ik heb vanavond met een slok op iets enorm stoms gedaan en ben nu erg bang voor de gevolgen hiervan.

Doordat ik wat teveel gedronken had heb ik besloten mijn scooter te laten staan en de tram te pakken. Denkend te hebben ingecheckt heb ik met mijn zatte kop niet gezien dat ik geen saldo meer had op mijn ov chipkaart. Natuurlijk controle en een boete. Lichtelijk geïrriteerd hierdoor maar verder natuurlijk terecht. Tijdens het opschrijven van mijn gegevens duurde dit erg lang en ik gaf aan dat ik er bij de volgende halte uit moest maar dit mocht niet baten. Bij het verlaten van de tram heb ik uit het automatisme mijn ov chipkaart willen zoeken en willen uitchecken alleen kon ik deze niet vinden. Hierdoor heb ik een tijdje in de deuropening staan wachten waarna de conductrice mij dringend verzocht de tram te verlaten. In alle irritatie heb ik hierbij een heftige belediging naar haar geuit en is de tram daarna verder gereden. Enorm stom natuurlijk en waarschijnlijk de drank.. Aangezien zij mijn gegevens hebben verwacht ik dat ik hier nog wat van zal horen.

De boete ansich maakt mij hier niet zoveel in uit, ik ben stom geweest dus als ik daarvoor moet betalen dan is dat meer dan terecht. Echter werk ik voor de overheid (en dit is ook waar ik graag mijn toekomstige carriere verder zou willen vervullen) en ben ik nu enorm bang dat ik, wanneer ik van baan wil wisselen geen VOG meer kan aanvragen. Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

Bedankt alvast.

Proost
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Belediging conducteur VOG

Bericht door Proost » 23 mei 2020, 23:08

Het ligt er denk ik ook aan wat je functie is bij de overheid op dit moment. Belediging is een misdrijf. Dat je deze geuit hebt naar een Medewerker Publieke Taak zal niet in je voordeel werken. Als het tot een veroordeling komt staat dit wel op je doc. Het schijnt ook per branche te verschillen hoeveel gewicht er aan gehangen wordt. Dus, aangezien wij niet precies weten wat je doet bij de overheid, wat je leeftijd is, en wat er precies gezegd is, en wat de rechter daar van vindt, kunnen wij er (nu nog) weinig zinnigs over zeggen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 23 mei 2020, 23:16

Voor een veroordeling zul je eerst gehoord moeten worden door de politie. Ik begrijp uit je verhaal dat je na de boete voor zwartrijden hebt beledigd en daarna, zonder tussenkomst van de politie, bent uitgestapt en vertrokken.

Dus haal diep adem, doe 10 weesgegroetjes, en hoop dat je geluk hebt gehad.

De politie gaat sowieso niet over het verstrekken, of niet, van een VOG. Gebruik de zoekfunctie van het forum als je hier meer over wilt lezen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Moraaa
Infopolitie Gast

Bericht door Moraaa » 23 mei 2020, 23:28

Proost schreef:
23 mei 2020, 23:08
Het ligt er denk ik ook aan wat je functie is bij de overheid op dit moment. Belediging is een misdrijf. Dat je deze geuit hebt naar een Medewerker Publieke Taak zal niet in je voordeel werken. Als het tot een veroordeling komt staat dit wel op je doc. Het schijnt ook per branche te verschillen hoeveel gewicht er aan gehangen wordt. Dus, aangezien wij niet precies weten wat je doet bij de overheid, wat je leeftijd is, en wat er precies gezegd is, en wat de rechter daar van vindt, kunnen wij er (nu nog) weinig zinnigs over zeggen.
Hi! Ik werk op de een beleidsafdeling van een ministerie en ben 25 jaar. Bedankt voor je reactie!
Pim schreef:
23 mei 2020, 23:16
Voor een veroordeling zul je eerst gehoord moeten worden door de politie. Ik begrijp uit je verhaal dat je na de boete voor zwartrijden hebt beledigd en daarna, zonder tussenkomst van de politie, bent uitgestapt en vertrokken.

Dus haal diep adem, doe 10 weesgegroetjes, en hoop dat je geluk hebt gehad.

De politie gaat sowieso niet over het verstrekken, of niet, van een VOG. Gebruik de zoekfunctie van het forum als je hier meer over wilt lezen.
Belediging was tijdens het uitstappen en tram reed direct verder. Het was dus niet zo dat de conducteurs de tijd hadden om mij aan te houden mochten ze dit gewild hebben.

Snap ik. Bedankt!

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 24 mei 2020, 06:16

Mocht je strafrechtelijk vervolgd worden voor deze belediging dan is het OM verplicht je ambtelijke werkgever te informeren dus al voordat je veroordeeld bent.
Naast strafrecht kan je dus ook te maken krijgen met een arbeidsrechtelijk verhaal.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 24 mei 2020, 08:32

Blijft er nog 1 advies over: als je niet tegen zoveel alcohol kan, drink dan niet.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Plaats reactie