Spelen op het schoolplein

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Sandra123456
Infopolitie Gast

Spelen op het schoolplein

Bericht door Sandra123456 » 17 mar 2020, 16:15

Ik woon dicht in de buurt van een middelbare school met op het plein een basketbal ring. Ik vroeg me af of ik daar gebruik van mag maken terwijl ik niet bij de school hoor. Ik zou dat dan alleen doen als de school gesloten is. Uiteraard gaan leerlingen voor, maar in de weekenden en nu dankzij corona is het plein gewoon helemaal leeg.

Het plein is niet omheind. Er staan wel drie schoolgebouwen omheen. Aan de overige zijde is een pad van zo'n 5 meter breed waarover je op het schoolplein komt. Je kan ook tussen de 3 gebouwen door op het plein komen. Voor mij voelt het daarom niet alsof het niet de bedoeling is dat ik daar kom.

Verder ben ik vandaag (na een paar keer langs te zijn geweest) een blauw bordje tegengekomen met 'verboden toegang' en een verwijzing naar een artikel. Er stond niet bij 'voor onbevoegden'. De locatie van het bord laat mij echter twijfelen aan waar dat nou geldt. Je kan hem alleen zien als je al op het plein bent. Achter het bord is een stuk grond van een paar meter breed en dan een van de gebouwen. Ik had daarom eerder het idee dat het ging om dat stuk grond en het gebouw.

Ik ben 22 jaar als dat van belang is.
En als dit niet mag, heb ik geen idee waar ik dan wel even een balletje kan trappen of kan basketballen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Spelen op het schoolplein

Bericht door Frans » 17 mar 2020, 16:36

Het bordje "Verboden Toegang"(art 461 WvSr) geeft aan dat men daar geen "onbevoegden" wil hebben.
Wettekst
Artikel 461
Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Het bordje is de "op een voor hem blijkbare wijze". Je mag er dus, helaas, niet komen. Wellicht kun je, in deze tijden, in overleg met de school (daar zijn overdag mensen) afspraken maken?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 17 mar 2020, 17:13

Hoi @sandra123456
Misschien kan je een link van StreetView plaatsen?
Dan kunnen we zien hoe het eruit ziet

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 18 mar 2020, 12:07

Trek de stoute schoenen aan en bel gewoon eens met de school. Meestal hebben ze geen problemen met het gebruik van het schoolplein als het maar netjes gaat. Het probleem zit vaak in het lawaai van, de rommel door en het slopen van spullen door hangjongeren. De toestemming laat je mailen en die kan je tonen als je gecontroleerd wordt.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Plaats reactie