Wok opheffen motorfiets

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Jvns
Infopolitie Gast

Wok opheffen motorfiets

Bericht door Jvns » 15 mar 2020, 13:05

Goedemiddag, heb een vraagje voor hier..

Ik heb een motor gekocht met een wok status. Voetsteuntje was eraf, en stuur stond stuur scheef.
Nu twijfel ik een beetje of de vork wel recht is. Lijkt of het wiel een heel klein beetje scheef staat. Nu is het herstellen of een andere erop zetten is best we kostbaar, en daarnaast ook een gok dat ik niet weet of dat dan de oplossing is.

Heb eigenlijk twee vragen:
1- hoe precies komt dit, is er een tollorantie?
2- als ik in deze staat naar de rdw rijdt, en hij wordt afgekeurd, krijg ik een rapportje mee. Is het dan gegarandeerd dat als ik die punten aanpak, de keuring zal slagen?

Ik ben hier benieuwd naar omdat ik dus niet wil gokken qua reparaties, en het 2x keuren in verhouding goedkoper kan zijn.

bedankt alvast 👍🏻

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Re: Wok opheffen motorfiets

Bericht door Skipperje » 15 mar 2020, 13:23

Begrijp ik dat je hem wilt laten keuren met scheef stuur? Stel dat hij wordt goedgekeurd, dan geen reparatie? In een ver verleden eens een schademotor gekocht. Was iets ontzet. Na demontage bleek dat het frame al in de richtbank was geweest en niet rechter te krijgen was. Misschien is dat hier ook wel zo. Dan rest je maar één ding, namelijk een nieuw frame. Ik verwacht dat de RDW dit erg goed keurt, want zij krijgen informatie waarom er een wok is geplaatst. Zij zoeken dus gericht.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 15 mar 2020, 14:02

Kroonplaten kunnen gescheurd zijn etc.
Check die goed. Zowel de bovenkant als de onderkant.

En kopen met een wok?
Ik dacht dat overschrijven alleen kon als de wok eraf was?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 15 mar 2020, 14:28

Overschrijven is geen probleem. Veel mensen vinden de lage prijs erg aantrekkelijk en dan krijg je dus dit soort gedoe.

Je kunt de RDW eventueel bellen met vragen hierover. Niet altijd hebben ze gedetailleerde info over waarom er een wok op staat. Vaak wordt deze namelijk ook geplaatst door de stichting NRM na een aanrijding bijvoorbeeld. Het gaat dan over het algemeen om economisch afgeschreven voertuigen.

1. Nee er is geen tolerantie. Het ding moet gewoon voldoen aan alle eisen uit de regeling voertuigen
2. Je krijgt geen lijstje mee zoals een apk. Als bij ee tweede keuring de boel nog steeds niet goed is of andere zaken aan het licht komen volgt weer afkeuring.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 15 mar 2020, 17:00

Ik heb wel eens een melding gehad bij een servicebalie van de buurtsuper waar twee mannen bonje hadden. De één wilde de auto van een ander kopen en ter overschrijving stonden zij bij de servicebalie.

Daar lukte het overschrijven niet vanwege de WOK signalering. Maar de koper had zich verheugd op de auto en wilde het voertuig voor die prijs maar zónder WOK,.

De verkoper zei van niets te hebben geweten en kón, ook al zou hij willen, niet overschrijven/verkopen.

Ik wist dus niet beter als dat het niet kon en de RDW geen overschrijvingen toe liet. Maar wellicht dat ik mij vergis want het is al even geleden.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Jvns
Infopolitie Gast

Bericht door Jvns » 15 mar 2020, 22:58

Ik heb contact gehad met de rdw en zei hebben geen info (of delen het niet). Van de vorige eigenaar (handelaar) ook niets. De reden dat ik twijfel om er in deze staat heen te rijden, is voor het geval het dus een niet te repareren geval zou blijken te zijn. Dan zijn alle gedane reparaties dus voor niks.

Met het eendagskenteken mag ik er mee naar de rdw rijden toch? Oftewel voor €43 euro weet ik wat ik nog moet aanpakken, correct?

Motor is idd met deze status overgeschreven, geen probleem.

Plaats reactie