Mogelijke EMG en impact op VOG aanvraag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tim1328
Infopolitie Gast

Mogelijke EMG en impact op VOG aanvraag

Bericht door Tim1328 » 15 feb 2020, 01:15

Goeden avond,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

Ik heb mij sinds eind januari dit jaar erg asociaal gedragen in het verkeer. Door persoonlijke omstandigheden zit ik niet lekker in mijn vel en dat heeft zich ook geuit in mijn verkeersgedrag helaas. geen goed excuus, maar goed.

Ik heb een “indrukwekkend” en schaamtevol boete lijstje (chronologische volgorde)
- kapot rijbewijs 2x
- rijden met 2 versleten achterbanden (en notitie slippend door de bocht)
- niet richting aangeven bij stoplicht (waarschuwing bumper kleven)
- op telefoon zitten tijdens het rijden
- extreme snelheid op de snelweg maar uiteindelijk op 30km te hard bekeurt

De laatste boete was 2 weken geleden. Ik werd aangehouden door de verkeerspolitie en er werd toen direct met de officier van justitie gebeld of ik nog wel mocht door rijden. De verkeersagent benoemde dat hij nog nooit zoveel boetes had gezien in zo’n korte periode en toen heb ik nog wel redelijk lang met hem gepraat. Van de officier mocht ik wel doorrijden.

Nu stonden er vanavond 2 agenten bij mij op de stoep, op zoek naar mij omtrent asociaal rijgedrag. Ik ben momenteel niet thuis.

Ik had eigenlijk twee vragen:
- Wat kan dit betekenen?
- Mocht ik een EMG krijgen, dan heb ik een strafblad. Ik moet helaas een VOG aanvragen voor mijn starters aan in de financiële dienstverlening. Ik maak mij een beetje zorgen dat die hierdoor mogelijk geweigerd word. Is dit mogelijk?

Bedankt

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Mogelijke EMG en impact op VOG aanvraag

Bericht door maestro » 15 feb 2020, 09:20

Wat dat betekent kan ik u ook niet vertellen. Mogelijk wil men u horen over een voorval, maar het blijft gissen.

Het word meegenomen bij de beoordeling van uw aanvraag voor een VOG, maar men kijkt ook naar de feiten en de reden voor de aanvraag van de VOG. Voor iemand in de finaciele sector wegen sommige zaken, zoals diefstal, zwaarder dan voor een leraar. Het betekent dus niet automatisch dat de VOG geweigerd zal worden. Is men van plan de VOG te weigeren dan krijgt u heirover eerst bericht en kunt u uw verhaal vertellen, voordat er een beslissing wordt genomen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Mogelijke EMG en impact op VOG aanvraag

Bericht door Julio » 15 feb 2020, 15:12

Wanneer je een EMG krijgt, heb je geen strafblad. Het is een maatregel van het CBR, geen straf. Je hoeft de EMG namelijk niet te volgen. Het gevolg is daarna echter wel dat je rijbewijs ongeldig wordt verklaard.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

Gesloten