Waarom mag je pas weer na een jaar solliciteren ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Lies1969
Infopolitie Gast

Waarom mag je pas weer na een jaar solliciteren ?

Bericht door Lies1969 »

Vraagje : waarom mag men pas na een jaar opnieuw solliciteren bij de politie ?? Gek he..dat ze mensen te kort komen. Snap niet waarom een jaar wachten ?? Heeft iemand hier een goede verklaring voor??..bedankt alvast!

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Waarom mag je pas weer na een jaar solliciteren ?

Bericht door Mitch »

Dan heb je een jaar om je competenties te verbeteren.

Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om een periode er tussen te houden omdat anders iedereen blijft solliciteren wat tijd en capaciteit kost.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 »

Ik denk dat die verklaring niet zo ingewikkeld is; als je net bent afgewezen, dan zit je 3 maanden later nog steeds op hetzelfde niveau en is opnieuw solliciteren verspilling van tijd, geld en moeite.

Overigens wordt het tekort niet veroorzaakt door een gebrek aan aanmeldingen, maar door een gebrek aan kwaliteit..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan »

Overigens wordt het tekort niet veroorzaakt door een gebrek aan aanmeldingen, maar door een gebrek aan kwaliteit..
Nou is het salaris van een politieagent volgens mij ook weer niet bijster hoog.En dat is ook een factor natuurlijk die meespeelt aan zo'n tekort.
Ik hoop niet dat iemand hier aanstoot aan neemt, maar "if you pay peanuts you get monkeys".
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 »

Ja, dat denk ik ook wel.

Als je gaat rekenen dat je 's nachts en in 't weekend moet werken voor een 'standaard' salaris, dan win je de concurrentieslag met andere banen niet zo heel makkelijk..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik denk dat Lies beter haar pijlen op een baan elders kan richten (en dan bij voorkeur niet op een baan als ambtenaar).

Als je nu al zo reageert zul je binnen de politie nog tegen veel dingen aanlopen die je gaan frustreren en waar je geen antwoord op krijgt.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee »

Ik sluit me aan bij Pim. Als je dit echt wil en er vol voor gaat, dan doe je wat met de punten die je hebt meegekregen. En als die 1969 het geboortejaar betreft, mag je meer verwachten van iemand rond de 50 :roll:

Maar goed, een inhoudelijk antwoord: In de regeling aanstellingseisen Politie (8, punt 5) staat duidelijk dat je een jaar moet wachten voordat een kandidaat opnieuw de psychologische tests mag doen. Er staat niets over solliciteren.

Meer informatie?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0014138/2018-07-01
PDC | DICT

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim »

En vergeet niet dat een groot deel van het politiepersoneel wel op maat geschoold is. En wel die bijbehorende werkhouding heeft. Ook daar moet je tegen kunnen met je HBO werk en denk niveau. Sommigen kunnen dat heel goed, anderen helemaal niet en vinden dat een afknapper.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door MotoRon »

Opmerking van MotoRon

Kunnen we het hier houden bij de beantwoording van de vraag van ts?

MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fietspomp »

Lies1969 schreef: 24 jan 2020, 13:42 Gek he..dat ze mensen te kort komen. Snap niet waarom een jaar wachten ?? Heeft iemand hier een goede verklaring voor??..bedankt alvast!
Lies, rot als je bent afgewezen, jammer!

Je maakt helaas een aanname fout. Je aanname is dat ze te weinig aanmeldingen krijgen. Dat is niet zo. Er is een beperkte opleidingscapaciteit, die daarnaast een hoop moeite en geld kost vanuit de organisatie. Ze willen echt alleen de mensen met de meeste kans van slagen, dus ze mogen veeleisend zijn.

Daarnaast vergis je ook niet over de zwaarte van de opleiding(en), de selectie is echt peanuts vergeleken met wat er daarna op je te wachten staat, zowel fysiek, mentaal en intellectueel.

Waarop ben je afgewezen?

Gesloten