Dilemma (solliciteren)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Channah
Infopolitie Gast

Dilemma (solliciteren)

Bericht door Channah » 14 jan 2020, 19:45

Dag allemaal,

Ik zit momenteel met een dilemma en ik weet niet zo goed wat in deze situatie het beste is, ik hoop dat een van jullie mij wat advies kan geven hierover. Ik ben begin 20 en ik heb momenteel een behaald diploma niveau 2 en over een paar maanden heb ik mijn diploma niveau 3. Ik volg mijn opleiding momenteel in de zorg sector. Ik merk dat ik meer uitdaging nog heb, iets waar ik meer voldoening uit kan halen en ik ben opzoek naar een baan wat heel erg afwisselend is en nooit hetzelfde/voorspelbaar. De politie heeft mij altijd al geïnteresseerd. Ik was in eerste instantie van plan om na het behalen van mijn diploma niveau 3 aan de slag te gaan in de zorg, tot ik me bedacht dat ik eigenlijk nog wel graag verpleegkundige zou willen worden zodat ik in het ziekenhuis kan werken! Deze opleiding kan in 2,5 jaar i.p.v 4 vanwege mijn vooropleiding.

Nu ben ik toch weer aan het nadenken over de politie omdat mij dat zoveel leuker lijkt dan iets in de zorg. Ik zou dan graag de niveau 4 opleiding willen gaan volgen mocht dat natuurlijk uit eindelijk mogelijk zijn. Ik heb het bedacht als volgende; niveau 3 dipl. behalen en fit worden en wat afvallen zodat ik meer kans heb om door de sporttest heen te gaan! Dit heb ik niet zomaar gedaan dus ik dacht ongeveer aan een jaar om goed de tijd te nemen en echt fit te kunnen worden. Ondertussen ga ik dan 1 jaar werken om zo toch wat te doen te hebben. Dan had ik bedacht om te gaan solliciteren voor de politie (mochten er vacatures zijn natuurlijk..) en dan maar weer zien hoe dat verder loopt. Nu loop ik natuurlijk het risico dat ik word afgewezen om wat voor reden dan ook en daar zit ik dan, met een niveau 3 diploma en blijft mijn werkveld beperkt.

Mijn ouders raadde mij aan om mij in te schrijven voor de niveau 4 opleiding in de zorg voor aankomend nieuw schooljaar, dit dan te gaan volgen en ondertussen fit te worden om daarna te solliciteren en mocht ik doorgaan kan ik stoppen met deze opleiding. Ergens vind ik het zonde... je betaald schoolgeld en boeken en na een tijd stop je er dan mee! Ergens bestaat er een kans dat ik afval in de selectie en dan heb ik dit diploma in ieder geval op zak. Stel dat ik toch doorga en mag starten met de opleiding maar de opleiding pas over een half jaar start bijv. dan zit ik nog op school met de instelling van ''ja ik hoef mijn best niet meer te doen, want ik ga over een aantal maanden tot naar de politie academie dus waarom zou ik nog zoveel moeite doen?''

Maar goed, het is alweer een heel verhaal geworden zie ik. Ik hoop dat jullie advies voor mij hebben en wat jullie mij aanraden. Alvast bedankt! :D

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Dilemma (solliciteren)

Bericht door KaaDee » 14 jan 2020, 20:40

Het is heel simpel, als je echt bij de politie wil werken, is dit geen dilemma. Daar heb je niets aan, maar tijdens de selectie speelt motivatie een grote rol.

Zelfs al zou je voor jezelf duidelijk hebben wat jouw motivatie is, dan nog neem je het op tegen honderden kandidaten die er wel voor de volle 200% voor willen gaan.

En bedenk je ook hoe het op de collega's overkomt als je tijdens het intakegesprek aangeeft best een opleiding te willen stoppen, om bij de politie te beginnen...
PDC | DICT

Channah
Infopolitie Gast

Re: Dilemma (solliciteren)

Bericht door Channah » 14 jan 2020, 20:48

Klopt, dat dacht ik inderdaad ook. Dat maakt nou ook niet bepaald een goede indruk! Dankjewel hier kan ik wat mee! :like:

Plaats reactie