Boete voor eigenaar?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Anjabo22!
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Anja22
Contacteer:

Boete voor eigenaar?

Bericht door Anjabo22! » 14 jan 2020, 18:43

Mijn ex heeft een bekeuring gekregen voor loslopende hond ( chihuahua pup van 3 maanden) bij een speelplek, nu laat hij het voorkomen en wil graag dat ik een mail opstel waarin staat dat hij op de hond moest passen. Nu wil ik mijzelf niet in de vingers snijden, aangezien ik de eigenaar ben alleen niet aanwezig op het moment van de bekeuring die overigens op zijn naam staat. Mijn vraag is heeft het nut als ik een mail stuur en heeft dit geen nadelige gevolgen voor mij.
Bedankt

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Re: Boete voor eigenaar?

Bericht door Dusty » 14 jan 2020, 19:00

Denk niet dat het iets uitmaakt of u die mail stuurt; de boete zal gewoon blijven staan aangezien het voorval is gezien door iemand die daarvoor een bekeuring heeft uitgeschreven.

Ook het feit dat hij er op moet passen, verandert in mijn ogen niets aan het geheel; neem aan dat uw ex een volwassen persoon is, die weet dat dit niet mag en uiteindelijk zélf heeft bepaald dat de hond daar los mocht lopen.

Voor de rest zou ik niets kúnnen bedenken dat u in die mail kunt zetten om de schuld op u te nemen, u was er immers niet bij......
Kan mij dus ook niet voorstellen, dat u door het sturen van die mail zelf in de problemen zou kunnen komen.

Kortom, het dient geen enkel doel (bekeuring blijft gehandhaafd.....) en niemand schiet hier wat mee op. 8)

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 15 jan 2020, 09:05

De eigenaar maakt niet uit, ook niet dat hij slechts aan het oppassen was. Hij is degene geweest die de hond heeft laten loslopen en daarmee het strafbare feit heeft begaan.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 15 jan 2020, 09:11

Ik denk dat het, juridisch gezien, bij dit feit ronduit onmogelijk is om een eigenaar te vervolgen. Er bestaan feiten waar dit wel mogelijk cq zelfs gebruikelijk is, maar in deze casus is dat niet van toepassing.

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 15 jan 2020, 18:43

Moderatoropmerking van Skipperje
Ik vind dat de vraag voldoende is beantwoord.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten