Heb ik een dossier?!

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

d10853092
Infopolitie Gast

Heb ik een dossier?!

Bericht door d10853092 » 08 jan 2020, 12:51

Beste dame of heer,

Een aantal jaar geleden is mijn ex-vriendin opgepakt geworden op verdenking van het onderbrengen van internationaal gezochte personen. Momenteel heb ik al een aantal jaar geen contact meer met haar, en heb geen strafblad. Ook heb ik al een aantal maal een succesvol een verklaring omtrend gedrag kunnen aanvragen. Is het aannemelijk dat er iets in mijn dossier staat bij de politie of interpol over dat ik een relatie met haar had of dat ik haar ken?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Heb ik een dossier?!

Bericht door Frans » 08 jan 2020, 12:59

Het ligt eraan waarom je de vraag stelt.

Wil je bij de politie gaan werken dan zul je veel verder gescreend gaan worden en zullen dit soort zaken wellicht naar boven komen en ja, goeie kans dat je daar vragen over krijgt. Een VOG aanvragen als beveiligingsmedewerker, tja, daar hoef je in de regel weinig voor te doen. Als je de afgelopen 4 jaar geen misdrijven hebt gepleegd kun je er wel zo'n beetje van uit gaan dat het goed zit (uitzonderingen altijd daargelaten)... snap je?

Dus, wat is de reden van je vraag? Sollicitatie, VOG??

Daarnaast is er altijd de optie om (een deel van) je dossier te bekijken op aanvraag. Je moet dat schriftelijk aanvragen via

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Plaats reactie