File & Auto pech

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Sem
Infopolitie Gast

File & Auto pech

Bericht door Sem » 05 nov 2019, 23:16

Beste mensen,

Een hele goeie avond, heb even een klein vraagje.

Op vluchtstrook mag je natuurlijk niet zomaar rijden, maar ik heb vandaag iets unieks meegemaakt, hoop voor de rest dat het ook ''uniek'' blijft en geen gewoonte wordt. haha

Lange file, me auto gaf een storing aan, ook was de tempratuur naar de max (in de rode) gestegen.
Dus ik langs het vluchtstrook gestaan, alleen bleek dat vederop een botsing was, dus besloot ik zo ver mogelijk door te rijden op de vluchtstrook. met gepaste snelheid & waarschuwingslampen aan, om geen hinder te veroorzaken voor eventuele hulpvoertuigen die onderweg kunnen zijn richting het ongeluk.

Nou heb ik het aan meerdere mensen verteld wat er was gebeurd, en veel zeiden dat ik geluk had gehad, en als de politie het zag dat ik een boete zou krijgen.
Maar ik denk dat als de politie me zou stoppen, en ik dit direct kan aantonen, dat ze wel begrip ervoor tonen?

En wat ik apart vond, en best erg. Is toen ik dat deed, keek ik in mijn spiegel. Zag opeens een paar autos achter me aan op de vluchtstrook met gevarenlichten aan. Die dachten zeker dat ik geen zin had om in de file te wachten hahaha :thanks:

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: File & Auto pech

Bericht door zijlvaart67 » 06 nov 2019, 00:20

Ik vind ’t nogal een dubbel verhaal; of je hebt pech en stopt of je hebt geen pech en rijdt door.

Als je pech hebt, dan heb je pech. Al moeten er 7 brandweerauto’s langs, 23 politieauto’s en 9 ambu’s, pech is pech en dan heeft een ander dus ook pech. Zoek als hulpdienst maar een oplossing en dat is ook niet zo moeilijk..

Laat ik ’t zo samenvatten; ik zou niet meteen overtuigd zijn van de goede bedoelingen..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Frans
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: File & Auto pech

Bericht door Frans » 06 nov 2019, 00:29

Ik ga met zijlvaart mee en ik verdubbel:

Ik vind het een kulverhaal. Als je auto in motorstoring staat en je temperatuur dik in 't rood wil je niet "zo ver mogelijk proberen door te rijden" maar juist "zo snel mogelijk stoppen", zou je verhaal kloppen dan staat je motor namelijk op ontploffen zo ongeveer en daar wil je geen meter mee doorrijden, dus dan stop je als noodgeval meteen op de vluchtstrook en belt de ANWB...

OF

de auto rijdt nog gewoon en dan had je gewoon met de rest van de file mee op kunnen rijden naar de dichstbijzijnde parkeergarage/benzinepomp om daar te bellen of koelvloeistof te vullen. Je hoeft dus nooit lachend harder langs die file te rijden om te kijken hoe ver je komt mijn inziens...

Wat mij betreft, altijd fout.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Plaats reactie