Help mij aub

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Helpmijverdedigen
Infopolitie Gast

Help mij aub

Bericht door Helpmijverdedigen » 12 aug 2019, 14:50

Beste lezer,

Sinds een aantal maanden is het onrustig in de buurt. Met de komst van een nieuwe buurtbewoner is het een komen en gaan van drugsdealers. Er is zelfs al een ‘vergelding’ geweest en is het huis van desbetreffende persoon (inclusief hijzelf) aan diggelen geslagen. Dit is bekend bij de politie die met man en macht aanwezig waren.

Mijn buren zijn bang en ik ben de enige die de politie belt. Desbetreffende persoon heeft namelijk gezegd uit een gewelddadige omgeving te komen en iemand om te brengen wanneer die ‘klikt’. Hij heeft eerder acht jaar gezeten.

Nu kijkt desbetreffende persoon naar diverse meldingen mij bedreigend aan. Hij volgt mij met zijn ogen zonder te knipperen. Hij is boos. Vooral omdat de politie hem in de gaten houdt en ik camera’s heb opgehangen waardoor er minder mensen komen. Nu is het een feit dat ik ’s avonds laat terugkom van mijn werk en achter zijn huis langs moet. Een vier meter lang donker pad. Ik moet mijzelf kunnen verdedigen en zit sinds drie maanden op kickboksen. Mijn leraren zijn op de hoogte van mijn situatie en hebben me al verschillende technieken geleerd, maar ik blijf een jonge vrouw en hij een grote gevaarlijke kerel. Als ik nu naar huis fiets heb ik een zakmes bij mij, maar wat zal dat uithalen als hij mij pakt? Ik heb nu gelezen dat pepperspray niet mag, wat kan ik gebruiken op het vier meter donkere pad achter zijn huis? Wat is legaal? Hoe schrik ik hem af zodat ik tijd heb 112 te bellen? Mijn leraar heeft mijn telefoon al zo ingesteld dat ik drie keer op een knopje druk en er gelijk 112 gebeld wordt, en mijn broer en de leraar (die drie straten verderop woont) een melding krijgen.

Dit verziekt trouwens mijn hele leven op dit moment. Zelfs mijn werkgever viel het op en heb ik een heel gesprek mee gehad. Ik heb nog nooit zo gehuild.

Dit is allemaal bekend bij instanties. De politie, woningbouw, wet en handhaving, wijkagent zitten er bovenop.

Dus mijn vraag is: Hoe houd ik een crimineel op afstand? Waarmee kan ik mezelf verdedigen?

Groeten, mij

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Help mij aub

Bericht door Hilde » 12 aug 2019, 15:38

Moderatoropmerking van Hilde
geregistreerde leden dienen in te loggen en de vraag stellen in het ledendeel van het forum
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 12 aug 2019, 16:26

Hé meis,
sterkte
Dit mag je in je zak hebben en gebruiken http://www.grazianigunshop.com/x-marker ... ni-gunshop

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door Botje » 13 aug 2019, 09:24

Een optie is verlichting hangen in het pad achter de woning zodat het geen 4 meter lang donker gat is. Bijvoorbeeld een buitenlamp aan je eigen berging als die aan het looppad grenst.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Gesloten