Boete (niet tonen rijbewijs)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Michelle888
Infopolitie Gast

Boete (niet tonen rijbewijs)

Bericht door Michelle888 » 11 jul 2019, 20:35

Afgelopen week werd ik gebeld door school dat mijn dochtertje met spoed is opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb mijn moeder gebeld en samen zijn we richting ziekenhuis gereden met 2 auto s. Mocht het nodig zijn dat ik in het ziekenhuis bleef kon zij met haar auto mijn zoontje van school halen en opvangen. Wij stuiten op een verkeerscontrole waarbij ik erachter kom dat al mijn spullen inclusief rijbewijs bij mijn moeder in de auto liggen achter mij. Echter is mijn moeder niet gestopt door politie en doorgereden.

Ik vertel de situatie aan agent en geef aan dat mijn moeder achter mij reed met mijn babytas met portomennee voor als zij mijn zoontje op moest halen bij haar is. Agent toont begrip en ik bied aan om mijn moeder te bellen en te vragen om met mijn tas plus portemonnee te komen brengen. Het is kwart voor 4 en wáarschijnlijk einde dienst agent geeft aan dat ik laatste auto ben en dat ze zo weg zijn of ik morgenochtend op het politieburo mijn rijbewijs wil komen laten zien. Ik stem toe en rij naar mijn dochtertje.

Volgende dag rij ik naar politieburo zoals afgesproken en blijkt politieburo dicht te zijn. Ik besluit mijn rijbewijs te tonen bij dichtsbijzijnde politieburo. Politieburo daar geeft aan er niet zoveel mee te kunnen. Later moment nogmaals afgesproken politieburo bezocht tevens dicht ook bij aanbellen geen gehoor. Op internet zie ik dat dit buro altijd dicht is. Ik denk naja heb mijn rijbewijs bij ander buro laten zien

Nu heb ik een boete van 104 euro voor niet tonen rijbewijs op eerste vordering k150 c ik vraag mij af kan een agent deze boete uitschrijven op 2 juli? Ik snap als hij dit gelijk had uitschreven op 1 juli omdat mijn tas in verkeerde auto stond maar vind het nu een beetje lullig dat hij het de volgende daag uit schrijft terwijl ik alles heb gedaan zoals afgesproken

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Boete (niet tonen rijbewijs)

Bericht door Pim » 11 jul 2019, 21:46

U bedoelt waarschijnlijk dat het incident op 1 juli was en de boete op datum van 2 juli staat.

Dat zal een fout zijn van de agent.
Echter, op het moment dat u daarmee uw bezwaar gaat voeren zal de agent of de officier van justitie reageren door te stellen dat het feit gepleegd is en de datum derhalve gecorrigeerd zal worden.

Immers kon u bij de controle uw rijbewijs niet tonen. Tenzij u alsnog de agent kunt overtuigen dat u uw kant van de afspraak bent nagekomen.

Zijn dienstnummer staat op het proces-verbaal.
Als u snel bent kunt u nóg voor de verloop datum contact met hem leggen wn kan hij de officier nog verzoeken de bekeuring in te trekken.

Hij verkeerd waarschijnlijk ook nog in de veronderstelling dat u niet bent komen opdagen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Boete (niet tonen rijbewijs)

Bericht door Hilde » 12 jul 2019, 16:14

En mocht hij de bekeuring niet willen intrekken zou ik zeker bezwaar aantekenen.
Deze zal in eerste instantie waarschijnlijk worden afgewezen (het feit is gepleegd), maar als u daarna in beroep gaat kunt u bij de rechter het verhaal uitleggen.

Beschrijf in uw bezwaar in ieder geval waar u geweest bent om het rijbewijs te tonen enkele bureau dicht was.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Plaats reactie