Krijg ik een boete of niet?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Boete
Infopolitie Gast

Krijg ik een boete of niet?

Bericht door Boete » 11 mei 2019, 20:35

Vandaag moest ik een pakketje retourneren. Het was druk en er was geen parkeerplek. Ik besloot toen om de auto even snel bij de bushalte neer te zetten met gevarenlichten aan. Ik was geen 5 minuten weg en had het aantal minuten onthouden van wanneer de bus aan zou komen. Ik was op tijd terug, maar er was een agent gearriveerd. Hij vroeg “vind je dit normaal de mensen kunnen niet weg zo” ik zei “ja ik wist het niet ik dacht dat ik wel even mijn auto hier kon neerzetten voor heel even” waarop hij zei “ nee dat mag niet, de volgende keer niet meer doen he” ik zei “ ja is goed en ging toen weg”

Nu is mijn vraag of ik een boete zal ontvangen of dat hij het door de vingers zag? Ik heb totaal geen ervaring met boetes, want heb er nog nooit een gehad, ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Re: Krijg ik een boete of niet

Bericht door Stefan » 11 mei 2019, 20:39

Op basis van wat je hier opschrijft denk ik niet dat je een boete hebt gekregen. Of ik dat zeker weet? Nee.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 12 mei 2019, 00:35

Waarom denk je dat wij dit weten? Er zijn letterlijk tienduizenden collega's in het land die allemaal zelf dergelijke beslissingen mogen nemen. Als je binnen twee weken niets hebt ontvangen, heb je wel wellicht geluk gehad. Krijg je de bekeuring alsnog, kun je daar ook niets van zeggen, want je deed tenslotte iets wat niet is toegestaan
PDC | DICT

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 mei 2019, 14:00

Zijn uw personalia genoteerd? Zo niet, dan is een boete op kenteken niet netjes.

Sowieso jammer als gevolgen voor betrokkene niet duidelijk zijn.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Krijg ik een boete of niet?

Bericht door zijlvaart67 » 13 mei 2019, 16:52

Maar wel heel effectief; als iemand een bekeuring aangezegd krijgt en hij heeft geld zat is de ergernis een uurtje later alweer vervlogen.
Als mensen zich 3 weken afvragen of er wel of niet wat in de brievenbus valt is het rendement van de bon veel hoger..

Ieder nadeel heeft z’n voordeel..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Tommy » 13 mei 2019, 17:13

zijlvaart67 schreef:
13 mei 2019, 16:52
Maar wel heel effectief; als iemand een bekeuring aangezegd krijgt en hij heeft geld zat is de ergernis een uurtje later alweer vervlogen.
Als mensen zich 3 weken afvragen of er wel of niet wat in de brievenbus valt is het rendement van de bon veel hoger..

Ieder nadeel heeft z’n voordeel..
Mooi die nieuwe tekst in de SIV "snelheid gemeten".

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 13 mei 2019, 17:15

Daar doel ik idd op!

Heerlijk, die onzekerheid..

Krav Maga

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 mei 2019, 18:41

Ach. als je beetje baan hebt neem je de kleine boetes mee in de mobiliteitskosten, en heb je echt wel andere dingen aan je hoofd.

Ik zie vooral 2 momenten om te wensen dat men toch echte boeven ging vangen, de dag van het preekje en de dag dat er post uit Groningen is.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 13 mei 2019, 20:52

Vent schreef:
13 mei 2019, 18:41
Ach. als je beetje baan hebt neem je de kleine boetes mee in de mobiliteitskosten, en heb je echt wel andere dingen aan je hoofd.
Dat zijn wel altijd de mooiste klanten:
‘Ik kan ’t makkelijk betalen, ik heb vandaag een veel belangrijkere deal, lekker belangrijk zo’n bonnetje!’
‘Mooi, want zodra ik instap ben ik ’t ook alweer vergeten…’ en dat is voor mij een feit..

Heerlijk zoals ze dan kijken..

Vent schreef:
13 mei 2019, 18:41

Ik zie vooral 2 momenten om te wensen dat men toch echte boeven ging vangen, de dag van het preekje en de dag dat er post uit Groningen is.
Leeuwarden, provincie Friesland..

Krav Maga

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 mei 2019, 23:25

zijlvaart67 schreef:
13 mei 2019, 20:52
‘Mooi, want zodra ik instap ben ik ’t ook alweer vergeten…’ en dat is voor mij een feit..
Prachtige quote mocht de rechter om een aanvullend proces verbaal vragen.

Ik zeg niet dat het niet zuur geld is, maar het verschil tussen een enkele boete en een kapotte ruitenwisser is als autogebruiker gewoon niet heel erg groot. Ga je met het OV, kost het meer tijd en vergeet je misschien een keertje uit te checken, ga je met de auto kan het je ondanks dat je goed oplet wel eens een boete kosten. Spijt me als ik de fantasie verpest dat mensen wekenlang badend in het zweet wakker liggen over de parkeerboete, maar dat is niet zo.
zijlvaart67 schreef:
13 mei 2019, 20:52
Leeuwarden, provincie Friesland..
Zo weinig krijg ik ze nou he..

Plaats reactie