Lastig gevallen

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

j3r0nk0
Infopolitie Gast

Lastig gevallen

Bericht door j3r0nk0 » 17 apr 2019, 11:47

Ongeveer 2,5 jaar geleden, toen ik nog in de 4e klas van de middelbare school zat, vond er een klein conflict plaats, waar ik vrijwel niks aan kon doen.

Een klasgenoot van mij, die ik overigens niet goed kende, bood mij aan, omdat mijn fiets bij het nabij gelegen tweede gebouw van mijn school stond, daar naartoe te brengen op een ‘van een vriend geleende’ scooter. Ik keek er gek van op, maar ik dacht dat hij gewoon aardig probeerde te doen. Toen ik op een doodnormale manier achterop die scooter plaatsneem, horen we beiden ineens een harde krak, en de achterkappen van de scooter waren bij de ophangpunten afgebroken. Uiteindelijk heeft de eigenaar van de scooter mij meerdere keren bedreigt, lastig gevallen, en ben ik al die tijd netjes gebleven. Uiteindelijk heb ik camerabeelden van het schoolplein opgevraagd en getoont om te laten zien dat ik gewoon op een normale manier plaatsnam en er iets aan die scooter moest mankeren. Uiteindelijk is mijn stiefvader het bij hem thuis, met zijn vader gaan uitpraten/uitleggen en bleek het dat de scooterkappen compleet verkeerd gemonteerd waren. Toen heb ik hem geblokkeerd op whatsapp en nooit meer iets van gehoord.

Totdat ik hem gisteravond uit werk toen ik naar huis fietste met mijn vriendin weer tegen kwam, hij probeerde me klem te rijden met zijn scooter, wat gelukkig niet gelukt is omdat we snel stilstonden bij een druk kruispunt. Tijdens dit hele ding heeft hij aardig wat dreigende taal uitgeslagen en denk ik dat ik van geluk mag spreken dat we op dat drukke kruispunt stopte.

Ik weet de naam van de jongen.
Hij is 18 jaar oud en ik ben 17.

Wat kan ik hier aan doen?
Wat moet ik doen als dit nog een keer gebeurd?

maestro
Toplid
Toplid
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Lastig gevallen

Bericht door maestro » 17 apr 2019, 13:45

Als het over iets van 2,5 jaar gelden gaat en hij nu nog agressief is zou ik aangifte doen samen met je ouders omdat je minderjarig bent. Na zo'n tijd nog zo agressief zijn klinkt niet helemaal als normaal gedrag en daarom zou ik aangifte doen. Het staat dan geregistreerd ook voor volgende keer, hetzij weer met jou of met iemand anders.

Of er vervolgens direct iets mee gedaan zal worden is iets anders. Je zou de wijk- of jeugdagent kunnen vragen hem eens te bezoeken voor een goed gesprek.

Oeps, ik geloof dat tegenwoordig ook minderjarigen aangifte mogen doen en niet toestemming hoeven te hebben van hun ouders.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

ND23
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Re: Lastig gevallen

Bericht door ND23 » 18 apr 2019, 22:08

Is correct Maestro. Een melding maken via internet (met eventueel terugbelverzoek) zal ook het e.e.a kunnen bewegen.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

Plaats reactie