Scooter WoK status onduidelijkheid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Scooter WoK status onduidelijkheid

Bericht door Tommy » 13 jan 2019, 11:30

@Frans helemaal mee eens. Het ging mij om het begin stadium.

Collega heeft de WOK aangezegd. Krijgt na de verkeerscontrole andere zaken die de noodzakelijke afhandeling genieten. Vervolgens niet meer de WOK in het systeem gezet. De volgende 3 dagen is de collega vrij. Persoon checkt de volgende dag en de dag erna de RDW. Staat geen WOK op. Besluit te gaan rijden waarbij er op de 4e dag een staande houding volgt door dezelfde collega. De collega bedenkt zich inderdaad dat de WOK niet doorgevoerd is maar wel aangezegd. Dan kan er wel gehandhaafd worden en is er een overtreding voor rijden met een WOK conform artikel 38. Anders dan de RDW zegt. Tevens heb je twee feiten waar je uit kunt kiezen als je verbaliseert voor de WOK. De ene voor "na herstel" en de ander "nog niet hersteld".

Snap inderdaad dat het niet eeuwig kan duren zonder dat het signaal doorgegeven is.

Daarnaast denk ik dat het voor TS verstandig is om toch even langs het bureau te gaan om na te gaan waar het fout is gegaan. Het kan zomaar zijn, praktijkervaring, dat de collega een verkeerd kenteken geWOKt, en dan niet de GO-tan versie, heeft.

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Tommy » 13 jan 2019, 11:32

maestro schreef:
13 jan 2019, 10:31
Anderzijds, hoe weet men dat is aangezegd als niets is verwerkt. Moet een aanzegging niet achteraf schriftelijk worden bevestigt om rechtsgeldig te zijn?
Je geeft inderdaad in het politiesysteem, welke de standaardbrief naar de RDW verstuurd, aan of er "een aanzegging in persoon" is geweest.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Frans » 13 jan 2019, 11:51

Nou ja, hier denk ik dat TS collega dus voor is. Die statuswijziging laat op zich wachten, de reden laat ik dan nog maar even in het midden, maar voldoet naar eigen zeggen TS zijn scooter aan de keuringseisen (iets wat wel gecheckt moet kunnen worden).

In dit geval lijkt me inderdaad een belletje via 0900-8844 met die collega op zijn plaats. Die WOK hoeft er niet alsnog OP als het "vergeten werk is" als TS alsnog heeft voldaan aan alle voorwaarden. Dan is het m.i. alsnog voordeel schutter en kun je hem die keuringskosten besparen.

In dit geval botst lid 3 duidelijk met lid 2 wegens het ontbreken van een termijn.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Tommy » 13 jan 2019, 12:38

Dan zijn we eruit haha. Bedankt , TS, voor het sparren haha.

Meneer_gast
Infopolitie Gast

Bericht door Meneer_gast » 14 jan 2019, 16:58

Dank jullie wel voor de bijdrage! Het probleem is opgelost door te bellen. De wok status is verwijderd uit het systeem uit coulance (en zoals vermeld, was de scooter weer volgens de vereiste in orde). Pak van mijn hart, kan ik weer lekker aan het werk :)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Frans » 14 jan 2019, 18:19

Meneer_gast schreef:
14 jan 2019, 16:58
Dank jullie wel voor de bijdrage! Het probleem is opgelost door te bellen. De wok status is verwijderd uit het systeem uit coulance
Zou die collega meegelezen hebben? ;-)

Veel succes met de scooter...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 14 jan 2019, 18:28

Tommy? :)

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Gesloten