(Volledige In Beperking stelling, kan dat ook na veroordeling?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Vrager83
Infopolitie Gast

(Volledige In Beperking stelling, kan dat ook na veroordeling?

Bericht door Vrager83 » 08 sep 2018 08:32

Goedemorgen,

Zojuist zat ik een artikel te lezen over Jos B, die in beperking gesteld is en dus een algeheel contactverbod met de buitenwereld heeft.
Die beperkingen worden, voor zover bekend, opgeheven nadat het onderzoek is afgerond.

Echter betreft de zaak waarin hij gezocht werd niet de minste.
Ik vroeg me dan ook af of de (volledige) beperkingen ook meegenomen kunnen worden in zijn veroordeling waarmee ik niet doel op eventuele maatregelen/contactverboden e.d.
Dus dat hij al die beperkingen die hij nu heeft, meeneemt de bak in.

Hoor het graag.

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Re: (Volledige In Beperking stelling, kan dat ook na veroordeling?

Bericht door Stefan » 08 sep 2018 10:29

Nee, dat kan alleen tijdens het onderzoek.
Wettekst
Artikel 62 Sv
1 De in verzekering gestelde verdachte wordt aan geen andere beperkingen onderworpen dan die in het belang van het onderzoek of in het belang der orde volstrekt noodzakelijk zijn.
2 Onverminderd het bepaalde in artikel 45, kunnen tegen de in het eerste lid bedoelde verdachte maatregelen in het belang van het onderzoek worden bevolen. Als zodanige maatregelen kunnen, naast de in artikel 61a, eerste lid, onderdeel a tot en met h, genoemde maatregelen, onder meer worden aangemerkt:
a. beperkingen met betrekking tot het ontvangen van bezoek, telefoonverkeer, briefwisseling en de uitreiking van kranten, lectuur of andere gegevensdragers, dan wel andere maatregelen betrekking hebbend op het verblijf in het kader van
de vrijheidsbeneming;
b. de overbrenging naar een ziekenhuis, of een andere instelling waar medisch toezicht is gewaarborgd, of verblijf in een daartoe ingerichte cel onder medisch toezicht.
3 De behandeling van de in verzekering gestelde verdachten en de eisen waaraan de voor de inverzekeringstelling bestemde plaatsen moeten voldoen, worden,naar beginselen bij of krachtens de wet te stellen, geregeld bij algemene maatregel van bestuur.
4 Indien naar aanleiding van de in artikel 59, vijfde lid, genoemde kennisgeving een rapport is opgesteld, neemt de officier van justitie van dat rapport kennis alvorens een vordering tot bewaring te doen.
5 De verdachte zal bij de toepassing van de maatregelen, bedoeld in het tweede lid, onderdeel a, worden gewezen op de bezwaarmogelijkheid die in artikel 62a, vierde lid, is opgenomen.
Bron: Artikel 62 Wetboek van Strafvordering

el chiko
Lid
Lid
Roepnaam: Jos
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: (Volledige In Beperking stelling, kan dat ook na veroordeling?

Bericht door el chiko » 09 sep 2018 08:39

hoi vrager83.

Snap ik jou vraag goed als ik denk dat jou vraag is: houdt de rechter rekening met de beperking bij het bepalen van de straf?

Ofwel geen beperking gehad 2 periode straf / wel beperking gehad 1 periode straf. Dat antwoord kan je lezen in het vonnis. Het andere antwoord is al gegeven.
Als een schaap over dam, hek kapot

Plaats reactie