muziekoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
nelleke
Infopolitie Gast

muziekoverlast

Bericht door nelleke » 12 aug 2018 00:37

Al 3 jaar heb ik in zeer regelmatig overlast van harde muziek van overburen. Jongelui met veel vrienden. paar keer aan de deur geweest maar het gebeurt steeds weer ( bijna ieder weekend )
Politie gevraagd langs te gaan maar dit deden ze niet. wijkagent gevraagd maar die vond het eigenlijk wat zeuren van mij.
Nu ben ik het wel zat om het geluid zelfs door mijn oordoppen te horen zeker als ik er weer vroeg uit moet voor mijn werk.
Wat kan ik nu nog doen?

maestro
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: muziekoverlast

Bericht door maestro » 12 aug 2018 04:58

Een oplossing zit hem echt in het overleggen met de buren die overlast veroorzaken. Vraag die het bij mij oproept is of andere buren ook overlast ondervinden, samen staat men namelijk sterker. Ik zou dus eerst eens met uw andere buren praten en eventueel samen actie ondernemen. Dat kan zijn nogmaals praten, de wijkagent bellen.
Soms is er een buurtorgaan dat kan bemiddelen bij overlast. Als de woning van een woningbouwvereniging is kunnen ook zij eventueel bemiddelen en zo nodig de rechter vragen de huurovereenkomst te beeindigen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 12 aug 2018 09:12

Als u in één van de volgende gemeenten woont::

Albrandswaard, Barendrecht, Brielle, Capelle aan den IJssel, Goeree-Overflakkee, Hellevoetsluis, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis, Nissewaard, Ridderkerk, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Westvoorne,

dan kunt u contact opnemen met de DCMR
Zoniet kunt u hen misschien vragen of zij een andere aanspreekpartner/collegabedrijf voor uw gemeente kennen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

roadtrain
Inventaris
Inventaris
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door roadtrain » 13 aug 2018 16:05

Als U ''live'' belt.......... dus dat U de politie mee kan laten horen hoe de herrie bij U te horen is en dan wel in de uren dat overlast niet is toegestaan vind U wellicht wel een gewillig oor bij de politie en indien daar ruimte voor is dan wel dat ze in de buurt zijn kunnen ze eventueel langs gaan en zelf constateren.

Tommy
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Tommy » 13 aug 2018 16:48

roadtrain schreef:
13 aug 2018 16:05
Als U ''live'' belt.......... dus dat U de politie mee kan laten horen hoe de herrie bij U te horen is en dan wel in de uren dat overlast niet is toegestaan vind U wellicht wel een gewillig oor bij de politie en indien daar ruimte voor is dan wel dat ze in de buurt zijn kunnen ze eventueel langs gaan en zelf constateren.
Kunt u mij vertellen wanneer overlast is toegestaan en wanneer niet qua tijdstippen.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 13 aug 2018 18:29

Tommy schreef:
13 aug 2018 16:48
Kunt u mij vertellen wanneer overlast is toegestaan en wanneer niet qua tijdstippen.
Een goede strikvraag ;)
PDC | DICT

Tommy
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Tommy » 13 aug 2018 20:23

KaaDee schreef:
13 aug 2018 18:29
Tommy schreef:
13 aug 2018 16:48
Een goede strikvraag ;)
:like:

Je hebt hem door. Jammer nou weer.

Jager
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Jager » 13 aug 2018 21:12

nelleke schreef:
12 aug 2018 00:37
Politie gevraagd langs te gaan maar dit deden ze niet. wijkagent gevraagd maar die vond het eigenlijk wat zeuren van mij.
Wat kan ik nu nog doen?
Als de politie niet langs gaat, is dit vanwege prioritering. Een overval gaat nou eenmaal voor een geluidsoverlast. Gezien de huidige personeelssterkte/zwakte zullen ze misschien niet direct langskomen.
Blijf melden, bel op het moment dat het plaatsvind en vraag of er een wagen langs kan rijden. Het moet door de politieambtenaar zelf geconstateerd worden namelijk.
De wijkagent is wel wat gewend, kan mij niet voorstellen dat hij dergelijke geluidsoverlast als zeuren bestempeld. Uw aanname misschien?
Blijf melden i.v.m. dossiervorming. Vraag anderen die overlast ervaren ook te bellen. Het werkt helaas zo. Succes.
Gr. Jager

Gesloten