Sleepvissen

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Boukje
Infopolitie Gast

Sleepvissen

Bericht door Boukje » 03 aug 2018 21:21

Kan iemand mij vertellen of het zogenaamde sleepvissen is toegestaan? Wij wonen in een woonwijk met veel water. Veel toeristen varen hier met zodiacs en motorbootjes met een aanhangmotor langzaam, met aan 2 of 3 zijden hengels uit. Er zwemmen veel kinderen in deze woonwijk en we hebben al meerdere keren eenden en fuuten verlost van haken in hun bekjes.
Heeft het zin om het door te geven aan de politie?
Alvast bedankt!
Boukje

ND23
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Re: Sleepvissen

Bericht door ND23 » 03 aug 2018 22:40

slepend vissen zoals het heet, is voor zo ver ik weet niet verboden
Sterker nog, er staan genoeg artikelen met tips en tricks op google.
Je kan altijd informeren bij je gemeente, misschien dat die het niet willen, maar dan moet men wat geregeld hebben in de APV.
Ik zou er sowieso een melding van maken als eenden en dergelijke blijkbaar er erg veel last van hebben, en dit met kinderen misschien gevaarlijke situaties kan opleveren.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 04 aug 2018 02:27

@ND23 , er is een E N O R M groot verschil tussen de tips en tricks op Google....

...en de wet in Nederland. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

speedo
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door speedo » 04 aug 2018 11:49

Boukje schreef:
03 aug 2018 21:21
Kan iemand mij vertellen of het zogenaamde sleepvissen is toegestaan? Wij wonen in een woonwijk met veel water. Veel toeristen varen hier met zodiacs en motorbootjes met een aanhangmotor langzaam, met aan 2 of 3 zijden hengels uit. Er zwemmen veel kinderen in deze woonwijk en we hebben al meerdere keren eenden en fuuten verlost van haken in hun bekjes.
Heeft het zin om het door te geven aan de politie?
Alvast bedankt!
Boukje
Misschien dat het beter is te vragen of het mogelijk is de motorbootjes helemaal te verbieden in de buurt van de zwemmers. ook kun je een zwemstrook maken en markeren met drijvertjes .
Het zal niet de eerste keer zijn dat er met of zonder alcohol op een kind overvaren wordt door zo'n rubber bootje.
Never change a winning team

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door olle-griese » 04 aug 2018 21:06

slepend vissen oftewel trawlen is is niet verboden en daar worden echt geen eenden mee/door gevangen.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

Plaats reactie