werken bij de politie na veroordeling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
WK22
Infopolitie Gast

werken bij de politie na veroordeling

Bericht door WK22 » 08 jul 2018 12:21

toen ik 17 was (5 jaar terug) heb ik iets best doms gedaan; ik reed zonder lamp op mijn fiets en 2 agenten zagen dat en lieten mij stoppen. ik was best boos door die bekeuring. 1 van de agenten vroeg mij waar ik heen aan het fietsen was, omdat ik zo boos was vertelde ik hem dat ik op weg was naar zijn moeder om aldaar de menselijke voortplanting in goede banen te leiden. (ter plekke zei ik het iets minder netjes)

toen bleek dat de moeder van die agent net een week ervoor was overleden dus die agent werd boos en arresteerde mij. in de politieauto gedroeg ik mij ook niet heel erg netjes naar de agenten toe. uiteindelijk kon ik de dag erna met een paar 100 euro aan boetes weer naar huis

ik heb heel erg spijt hiervan en i kwil al een tijdje bij de politie, maar ik vroeg me af of dit voorval een probleem zal zijn. belediging is niet een heel erg misdrijf lijkt me, maar het lijkt me wat lullig als ik op m'n eerste werkdag die agent weer tegenkom en ik op hetzelfde bureau lijk te werken

kan deze veroordeling mijn politie carriere dwarsbomen?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: werken bij de politie na veroordeling

Bericht door zijlvaart67 » 08 jul 2018 12:58

Ik zie het heel simpel; als je op je 17e zo'n grote bek durft op te zetten, dan zijn er met recht twijfels over je 'grondhouding' zoals dat heet; ik flikte zoiets niet op m'n 17e..

Gelukkig voor jou ga ik er niet over, maar ga er vanuit dat je zeker niet teveel hoop moet hebben..

'Spijt hebben' is leuk, maar komt vaak alleen bovendrijven als je er zelf door benadeeld wordt. Mensen die spijt betuigen zonder er voordeel bij te hebben, halen nog immer de krant; zo vaak komen oprechte spijtbetuigingen voor..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 08 jul 2018 13:27

Het is belangrijk dat je twee zaken los van elkaar moet zien:

1. De situatie die je hierboven beschrijft kun je een "jeugdzonde" noemen. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, zolang je hier eerlijk over bent. Zeker als het een tijd geleden is en je verteld dit tijdens de selectieprocedure, hoeft het niet direct afgelopen te zijn. Belangrijk daarbij is wel dat je er uit eigen overweging over begint, dus niet wachten tot het ter sprake komt tijdens een gesprek.

2. Het feit dat jij op 17-jarige leeftijd een overtreding pleegt, agenten beledigd, je ook na je aanhouding misdraagt en daarmee dus een gebrek aan respect voor de politie toont , zegt veel meer over jou als persoon. Dat is iets wat niet kan of zal veranderen en wat men je zwaar aan zal rekenen. Je moet met een goed, oprecht en eerlijk verhaal komen, wil je dat recht kunnen zetten.

Maar, ik heb gekke dingen voorbij zien komen bij de selectieprocedure. En solliciteren kan altijd, dus je kunt het sowieso proberen.
Hou er wel rekening mee dat je er met alleen "het spijt me" niet zal komen.
PDC | DICT

ND23
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ND23 » 08 jul 2018 15:08

Tegenwoordig is de selectieprocedure iets gewijzigd, je start met een intakegesprek.
Tijdens dit gesprek kan je dit meteen ten gehoren brengen.
Het zal inderdaad absoluut niet in je voordeel werken, wees gewoon eerlijk, meer kan je er niet aan doen.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 08 jul 2018 22:34

De spoeling sollicitanten is niet bepaald dun.
De schandalen gelukkig dunner.
Dus als je vraag en aanbod tegen elkaar afzet en rekening houdt met de preventieve houding die 'werving en selectie' voorstaat acht ik je kans nagenoeg nul.

Maar dat is mijn inschatting.
Je eigen stomme rotschuld.
En dan zeg ik het nog netjes
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

WK22
Infopolitie Gast

Bericht door WK22 » 08 jul 2018 22:39

Het lullige is dat die agent mij toen ook de hele tijd liep uit te dagen en provoceren. Bijvoorbeeld met zo'n irritante toon zeggen "daar gaat je zakgeld van deze week" enzo. Maar ja ik zie dat ze in den haag agenten zoeken dus ik zal morgen het formulier invullen, ben benieuwd

Je eigen stomme rotschuld.
En dan zeg ik het nog netjes
Ja dat zal ik ook zeggen als er weer op het nieuws komt dat een agent z'n benen breekt bij een brand of zijn dienst voor goed eindigt als hij zijn auto om een boom vouwt

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 08 jul 2018 23:26

Het gaat niet lukken, dat is wel duidelijk; iets met 'grondhouding'..

Genoeg aandacht aan besteed..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Gesloten