Is dit een boksbeugel? En is het verboden?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Rickheffer
Infopolitie Gast

Is dit een boksbeugel? En is het verboden?

Bericht door Rickheffer » 06 jul 2018 21:33

Ik heb al enkele dagen een discussie met mijn buurman over een voorwerp waarvan ik zeg dat hij voor de wet onder de boksbeugels geschaard kan worden.
Mijn buurman zegt dat dit niet zo is en dat vanwege de vorm en de sleutelring die eraan zit hij is Nederland gewoon legaal zou zijn.

Dat lijkt mij grote flauwekul en ik weet zeker dat ik het juist heb maar ik kan nergens echt duidelijke informatie vinden om hem ervan te kunnen overtuigen.
Ik denk dus dat dit item ondanks zijn afwijkende vorm gewoon onder cat 1 valt. En ook die sleutelring veranderd toch niks aan het feit dat dit gewoon een boksbeugel is?

Hier is een link naar een soortgelijk item (is niet exact hetzelfde item als wat hij me liet zien, die foto van hem was meer een duivel maar verder gelijk.)

http://darkstreet.biz/nl/boksbeugels/41 ... eugel.html

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Is dit een boksbeugel? En is het verboden?

Bericht door Frans » 06 jul 2018 22:24

Maak even een foto van het item van de buurman en zet dat hier neer, dan praten we in ieder geval over het goeie ding. Het is stom om te praten over een foto met link "boksbeugel" in een onderwerp genaamd "is dit een boksbeugel" en dan te lezen... ja... dit is het eigenlijk niet echt maar....

Mocht je de foto niet kunnen uploaden dan mail je deze maar aan mij, dan zet ik m er wel bij ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Rickheffer
Infopolitie Gast

Bericht door Rickheffer » 06 jul 2018 22:47

Het is exact hetzelfde item alleen ziet die eruit als een duivel ipv een dier.

Ik kan het betreffende item niet vinden op internet en mijn buurman heeft het item zelf niet. Hij liet me een foto zien.
Ja ik weet dat er bij de site staat boksbeugel(iedereen kan iets plaatsen he, ik vraag omdat ik graag antwoord wil van hoe de wet officieel dit item en items die daar sterk op lijken beziet.

Maar als er op deze manier niks over gezegd kan worden en de reactie "stom" gegeven wordt terwijl ik zeg dat hij er precies op lijkt alleen een andere voorstelling heeft en het item in principe hetzelfde is dan weet ik genoeg.

Fatsoenlijk iemand helpen zit er niet in.
Prima

Rickheffer
Infopolitie Gast

Bericht door Rickheffer » 06 jul 2018 22:48

Gelieve deze hele topic te verwijderen

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo / infopolitie
Facebook: leotenthije
Linkedin: leotenthije
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 07 jul 2018 10:25

Je vat het woord stom in de reactie verkeerd op. Hij bedoelde:

"Als ik niet weet hoe het voorwerp er in het echt uit ziet, valt er ook geen oordeel over te vellen."

Je geeft aan dat het lijkt als op de foto, maar er zijn nu eenmaal regels waar een voorwerp aan moet voldoen wil het een boksbeugel zijn. En dan is het dus 'dom' / 'stom' om een oordeel te geven over iets wat er op lijkt.

Als jij mij vraagt wat ik vind van een Volkswagen en ik geef je een verhaal over een Renault zou jij dat ook 'stom' vinden, denk ik.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Gesloten