Voorrijkosten afsleepdienst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
nlcoindigger
Infopolitie Gast

Voorrijkosten afsleepdienst

Bericht door nlcoindigger » 03 jul 2018 13:50

Ls,
Naast mij zijn er nog drie auto's die verkeerd geparkeerd staan en dreigen weggesleept te worden. Uiteindelijk ben ik net op tijd en kan mijn auto verzetten. Naast de parkeerboete moet ik ook 80 Euro voorrijkosten betalen. Mag dat?
1 auto was al afgesleept. Ze zijn dus niet speciaal voor mij gekomen.
Iemand enig idee?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Voorrijkosten afsleepdienst

Bericht door Frans » 03 jul 2018 14:32

Ja, dit mag en deze tarieven zijn vastgelegd en worden jaarlijks goedgekeurd/geïndexeerd door de gemeenteraad van de gemeente waar de sleepdienst werkt. De kosten worden gebaseerd op daadwerkelijke kosten en ziin altijd gebaseerd op gemiddelden, niet alleen van een auto die WEL wordt gesleept maar ook voor een auto waarvoor men voor jan doedel moet uitrukken en waa rbij de bestuurder ter plaatse komt etc. Kortom, het gaat om het totale kostenplaatje, niet of een ritje vanaf takelbedrijf naar uw auto nu echt 80 euro kost.... Ze mogen die 80 euro voorrijkosten nu eenmaal rekenen als ze zijn begonnen aan uitvoeringshandelingen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Dusty » 03 jul 2018 18:37

Een wasmachinemonteur, om maar een voorbeeld te noemen, die bij mij in de straat op diverse adressen (zélfs directe buren.....) moet wezen, zal ook voor elk adres de voorrijkosten in rekening brengen!

Men kan 'moeilijk' zeggen dat alleen de eerste auto die wordt afgesleept die voorrijkosten moet betalen......
En, aangezien het mág, wordt dit bij iedereen in rekening gebracht!

nlcoindigger
Infopolitie Gast

Bericht door nlcoindigger » 04 jul 2018 07:47

:thanks:
Duidelijke uitleg. Misschien volgende keer beter opletten?
grt Ivo

Gesloten