Buurvrouw voor 3de maal zonder toestemming in tuin

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
E..
Infopolitie Gast

Buurvrouw voor 3de maal zonder toestemming in tuin

Bericht door E.. » 04 jun 2018 23:33

Beste forumleden,
Ik zit met een gevalletje wat moet je er mee. Ik heb een hardleerse buurvrouw. Voor de 3de maal is ze ongevraagd mijn tuin binnen gegaan om haar heg te snoeien. Dit kan echter ook makkelijk vanaf haar eigen kant als ze maar een trapje gebruikt.
Ik heb haar de eerste paar keren aangesproken dat ik er niet van gediend ben dat ze dit doet. En al helemaal niet omdat ze ongevraagd mijn grijze bak of groene bak helemaal vol stopt met snoei afval.
Vandaag wederom na een avonddienst al me bakken anders in de tuin en de groene helemaal vol.
Ik heb nu een briefje bij haar in de bus gedaan dat ik het asociaal vind en dat ik genoodzaakt ben haar snoei afval terug te leggen in haar tuin. Ook heb ik vernoemd dat ze keer op keer huis vrede breuk pleegt. Ik voel me nu niet eens meer veilig in eigen tuin en heb me groene bak nu in een piepklein schuurtje gepropt.
Wat kan ik nog meer doen.....
Dit mag toch niet zomaar?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Buurvrouw voor 3de maal zonder toestemming in tuin

Bericht door Frans » 05 jun 2018 00:38

Wacht even....

Uw buurvrouw knipt de heg die tussen uw beider tuinen ligt. Een heg die u anders zelf had moeten knippen of (laten) onderhouden en het enige wat het u "kost" is het afval wat al door uw buurvrouw in uw groene container is gedeponeerd en het tolereren van uw buurvrouw in uw tuin TERWIJL U NIET THUIS BENT om UW kant van de heg te snoeien...... gratis en voor niets.

En nu komt u aan ons vragen wat u daarTEGEN kunt doen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

E...
Infopolitie Gast

Bericht door E... » 05 jun 2018 07:36

Nee u begrijpt het niet goed!
Het is geen heg....het is een soort heg van bomen die gewoon alleen op haar erf staat!! Er staat een normale schutting om de tuin!
Ze gaat dus steeds stiekem via mijn poort naar de heg terwijl ze er niets te zoeken heeft. Die heg bomen staan absoluut niet op de erfgrens en zijn niet van mij!!!
Ik denk dat ik te onduidelijk ben geweest.
Het gaat dus gewoon om een tuin met schutting. Het enige dat ik zou kunnen denken is dat haar trapje stabiel staat op mijn stenen maar dan nog...waarom al 3 keer ongevraagd in mijn tuin door e poort en schutting een heg snoeien...als alles in haar tuin! Staat

martijnw85
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door martijnw85 » 05 jun 2018 09:57

ik vraag me af hoe je om zou gaan met echte ellende..

E..
Infopolitie Gast

Bericht door E.. » 05 jun 2018 13:02

Echte ellende zie ik dagelijks in mijn werk!

Het gaat mij om het principe dat iemand ongevraagd zich door de poort waant en dan ook ongevraagd je spullen gebruikt.
Wanneer ik terug thuis ben van een hechtische avonddienst waarbij ik de zorg van mensen draag die voor veel ergere ellende staan dan dit, wil ik me veilig thuis voelen en ontspannen.

Jammer dat er gesuggereerd wordt dat ik niet met veel erge ellende om kan gaan en er lacherig word gedaan.

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Bericht door Jan » 05 jun 2018 13:10

Ik kan me de friustraties heel goed voorstellen (Zelfs al zou de heg wel precies op de erfgrens liggen, maar dat is dus geeneens het geval).

Je zegt dat je het al hebt geprobeerd maar ik zou nogmaals proberen de dialoog aan te gaan. Probeer je ook te verplaatsen in de positie van die ander, en blijf altijd netjes ook al ben je het totaal oneens. Probeer samen tot een oplossing te komen waarmee je allebei uit de voeten kunt. Jij hebt je reden waarom je het niet wil (o.a. je privacy, je kan zelf je vuil niet meer kwijt in de groene bak). Zij zal haar redenen hebben om te snoeien vanaf jouw tuin , en dat zal heus niet zijn om jou dwars te zitten.

Als je op vriendelijke wijze kenbaar maakt dat je het niet fijn vind als anderen ongevraagd jouw tuin betreden en ook nog eens je groene bak volstoppen heeft ze daar eerder begrip voor als jij ook wat water bij de wijn doet. Dat kan betekenen dat je haar toezegt eens in de zoveel tijd in je tuin toe te laten met haar eigen groene bak, zodat zij geen halsbrekende toeren hoeft uit te halen om te snoeien vanaf haar kant van de tuin (wat misschien ook nog eens resulteerd in dat de takken in jouw tuin vallen waar ze dan onmogelijk meer bij komt.)

Op zo'n manier hou je wellicht nog steeds een klein beetje overlast, maar daar bereik je zoveel meer mee dan op je strepen te gaan staan.
Als je de politie gaat inschakelen, of je gooit de inhoud van je groene bak weer terug over de schutting, en communiceert vervolgens verder met briefjes dan escaleert de boel alleen maar. Hou er rekening mee dat je nog jarenlang dezelfde buren zult houden, en dan is het beter je als "goede buur" met elkaar omgaat. Wat overigens niet inhoudt dat je alles hoeft te pikken of dikke vrienden hoeft te zijn.

Pas als deze aanpak niet helpt moet je je verder beraden, en dan zien we je binnenkort misschhien wel voorbijkomen bij het programma de rijdende rechter.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 jun 2018 13:28

E.. schreef:
05 jun 2018 13:02
Echte ellende zie ik dagelijks in mijn werk!

Het gaat mij om het principe dat iemand ongevraagd zich door de poort waant en dan ook ongevraagd je spullen gebruikt.
Wanneer ik terug thuis ben van een hechtische avonddienst waarbij ik de zorg van mensen draag die voor veel ergere ellende staan dan dit, wil ik me veilig thuis voelen en ontspannen.

Jammer dat er gesuggereerd wordt dat ik niet met veel erge ellende om kan gaan en er lacherig word gedaan.
Misschien wilde ze het wel vragen maar was u niet thuis.
Dat u het niet leuk vindt dat ze dit doet kan ik begrijpen, maar heeft u al gevraagd waarom ze dit doet?

Nogmaals, dat u zich ergert aan het feit dat ze uw bakken volstopt snap ik volkomen (dat zou ik ook doen), maar ik begrijp niet waarom u zich niet veilig voelt en niet kunt ontspannen. Als u 'savonds thuis komt is de buuv toch al lang weer binnen?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 05 jun 2018 15:08

ik begrijp de frustratie en vooral irritatie heel goed. De buurvrouw heeft gewoon niets te zoeken in mijn tuin, al komt ze mijn plantjes water geven en voert ze de vissen. Wel zou ik simpelweg de poort op slot doen, zodat het probleem direct verholpen is.

Enkele vragen zodat ik de situatie snap:
-Heeft uw buurvrouw ooit toestemming gevraagd/gekregen om uw tuin te betreden?
-Hoe reageerde uw buurvrouw toen u haar aansprak op het ongewenst betreden van uw tuin?
-Is uw tuin rondom met een hek of omheining afgesloten?
PDC | DICT

E..
Infopolitie Gast

Bericht door E.. » 05 jun 2018 16:27

Mijn tuin is voorzien van een hek met poort die helaas niet op slot kan.
De allereerste keer dat ze het had gedaan ( stiekem als ik weg ben, doet ze altijd) heb ik netjes gezegd dat ik hier niet van gediend ben. Ze had toen mijn groene en grijze bak volgepropt. Ik heb toen netjes gevraagd of ze het afval uit de grijze bak wilde halen, ik dacht toen nog aardig te zijn.
Haar gevraagd of ze de volgende keer wil vragen of het mag, en als ik er niet ben betekend het geen vrijspel. Ook duidelijk gemaakt dat ik een hond heb die binnen helemaal gek word omdat er iemand in de tuin rond huppelt.
Beide keren heeft ze het dus weer gedaan wanneer ik niet thuis ben.
De tweede keer heb ik het weer netjes gezegd en ook dat ik het niet op prijs stel. Haar reactie was “ ja...nou ja”
Deze mevrouw volgt duidelijk haar eigen pad.
Ik heb al zoveel opgeofferd sinds ik hier woon (3 jaar) Voor de buurvrouw hou ik mijn katten binnen want de rode poept in de tuin. Toen ze me laatst daar weer over aansprak zei ik “ dat is knap want ok hou ze binnen voor u, er zijn wel meer rode katten” Hierop kreeg ik ook alleen maar een “O”

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 05 jun 2018 16:42

Nederland is een land met intussen 17 miljoen ontzettend verschillende, multiculturele, bijzondere, soms excentrieke, soms aparte, soms een beetje vreemde maar meestal, meestal zijn Nederlanders eigenlijk best een leuk volkje. Zo ook het verhaal wat u hier verteld.

Het is niet mijn bedoeling om u belachelijk te maken, zeker niet.... het is eerder.... verwondering. Heeft u er al eens over nagedacht om, in plaats van de "strijd" die u kennelijk zoekt met de buurvrouw eens probeert de "samenwerking" te zoeken? Ik heb het gevoel dat die bewuste buurvrouw niet veel van u nodig heeft. Als u aangeeft dat u dit of dat vervelend vind dan wil ze daar wellicht zelfs rekening mee houden maar er tegenover staat wel en NOG STEEDS een goede relatie met uw buurvrouw, een knappe heg en minder stress, en dat in een land waar we op sommige plekken als rolmopsen op elkaar leven. Waar mensen elkaar naar het leven staan, jarenlang, omdat het water uit een afvoerpijp spettert of... nou ja, bekijk de voorbeelden een van de tv-rechters.

Het antwoord wat we als "politie" moeten geven want dat vroeg u:

Op het moment dat u, als rechthebbende, wil dat iemand vertrekt van uw eigendom dan kunt u die persoon vorderen het pand of het erf te verlaten. Dat moet u altijd doen in het bijzijn van een agent (zodat het wetmatig vastgelegd is) of in ieder geval in het bijzijn van getuigen en....

Maar dat is allemaal niet aan de orde. U bent niet eens thuis en u moet het ook zo ver niet willen laten komen.

Ik wens u veel wijsheid en succes met de woonomgeving, erfafscheiding en contacten met buurvrouw. Ik denk dat een barbecue met wijntje en goed gesprek een betere oplossing is dan een vordering en jarenlange ruzie... maar wie ben ik.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 05 jun 2018 17:30

Er is niets gevorderd.
Er is geen politie bij de twee vereiste vorderingen geweest wat weer een vereiste is om de politie rechtmatig verder te laten optreden.

Wat blijft er over:
Dat buuv haar afval in uw afvalbak deponeert.

Als deze bak gratis geleegd wordt zie ik er geen strafbaar feit in.

Het enige dat ik kan adviseren is: neem een advocaat in de arm en laat die een civielrechtelijk artikel vinden om dit leed aan te pakken.

Dat wilt u niet want advocaten zijn duren en wie eist dient te bewijzen.

Wat ik zou gedaan hebben, maar zie dit NIET als een advies, is de kliko omkeren in haar tuin.
Bij voorkeur op een moment wanneer zij niet thuis is.
Dan is het verrassingseffect het grootst.

Daarna heeft u haar aandacht en wil ze vast naar u luisteren over UW ongemakken.

Ik zou haar op haar vergissing wijzen dat ze per ongeluk HAAR afval in UW kliko gestopt heeft en dat u daar alle begrip voor heeft omdat de kliko's zo op elkaar lijken, maar dat u het tegelijk heel vervelend vindt wanneer zij niet meer over haar afval kan beschikken omdat u het wellicht zoek zou hebben gemaakt. En dat u het daarom snel weer aan haar geretourneerd heeft.

En dat u het afval, bij een volgende vergissing van haar zijde, toch echt via de brievenbus in haar gang gaat deponeren. Maar wel pas nadat u het met een hakselaar tot snippers geeft omgevormd.

Over gebrek aan zelfredzaamheid en dramatiek gesproken. De politie is er niet voor dit soort onzin. Ook niet omdat zij gratis advies verstrekt en een advocaat drie cijfers per uur vraagt.

Spreek haar aan. Los het samen op.
Werkt het niet verander van tactiek.
Huisvredebreuk zal het niet worden.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 05 jun 2018 17:36

Pim schreef:
05 jun 2018 17:30
. Wat ik zou gedaan hebben, maar zie dit NIET als een advies, is de kliko omkeren in haar tuin.
Dat kan ook... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

E..
Infopolitie Gast

Bericht door E.. » 05 jun 2018 23:17

Ik was het gister avond zo zat..met gesprekken kom ik niet binnen dus had ik een briefje geschreven.
Hierin vermeld dat ik thuiskom van een late dienst, me afvalbakken anders staan en de groene bak helemaal vol zit met gaar afval. Dat ik het vreemd vond en hier zeker niet van gediend ben. Zeker ondat dit dus al de derde keer is. Haar ook benoemd dat ik haar daarom dus negeer...en dus het gezeur over de katten die ik niet eens buiten laat om haar.

Ik had in het briefje gezet dat ik genoodzaakt was om de groenafval weer netjes terug te leggen in haar tuin en dat heb ik ook gedaan...

Vandaag zag ik haar ongevraagd de bak van een demente man aan de overkant van dr straat pakken...die heeft ze nu volgepropt.

Wel had ik een briefje in de bus met een excuus ze wist niet dat ze niet zomaar mijn afvalbak mocht pakken :scratch:

Ik laat het zo...ik negeer haar en zij hopelijk nu mij ook... durf niet eens in de tuin te zitten omdat ik bang ben dat ze weer aankomt met een of ander verhaal.

Ik begrijp jullie reacties ook hoor...beter een goede buur dan een verre vriend....

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 06 jun 2018 09:09

👍