nederlandse aanhanger zonder eigen kenteken trekken in nederland met duits voertuig

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

nickv1987
Infopolitie Gast

nederlandse aanhanger zonder eigen kenteken trekken in nederland met duits voertuig

Bericht door nickv1987 » 04 jun 2018 18:00

hallo allemaal, ik ben woonachtig in duitsland maar wil een aanhanger (boottrailer van mijn ouders) zonder eigen kenteken trekken in nederland met mijn duitse auto. mag dat?

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Re: nederlandse aanhanger zonder eigen kenteken trekken in nederland met duits voertuig

Bericht door Skipperje » 13 jun 2018 19:27

Leek een simpele vraag. Maar als ik de Wegenverkeerswet, artikel37, lees dan weet ik het niet zeker.
Wettekst
Voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg alsmede voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg, afkomstig uit een land waar voor deze aanhangwagens geen afzonderlijk kenteken is opgegeven, geldt het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet. Indien een dergelijke aanhangwagen is verbonden met een in Nederland geregistreerd motorrijtuig, dient die aanhangwagen te zijn voorzien van het kenteken dat is opgegeven voor dat motorrijtuig.
Hier staat duidelijk dat aanhangwagens beneden de 750 kg geen kentekenplicht hebben en dat ze alleen achter Nederlandse motorrijtuigen een kenteken van dat motorrijtuig moet gebruiken. Maar TS wil hem achter een Duitse auto koppelen. Geen kenteken???

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: nederlandse aanhanger zonder eigen kenteken trekken in nederland met duits voertuig

Bericht door zijlvaart67 » 13 jun 2018 23:36

Hmm...

Het zal ergens (in het eigen land, in de EU verdragen) geregeld zijn..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Plaats reactie