kentekens en tv-reklame

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Stekel
Infopolitie Gast

kentekens en tv-reklame

Bericht door Stekel » 18 mei 2018 13:25

Regelmatig kom je op tv autoreklames tegen. Soms wil ik weleens, als het nederlandse auto's betreft, de kentekens van deze auto's checken...gewoon voor de lol

Nu is er een groot vraagteken bij de nieuwe reklame van de nieuwe OHRA-app met de paarse eend.

De grijze auto, welke tegen de paarse eend is aangereden voert een kentekenplaat welke niet voor deze auto is uitgegeven, namelijk 52-KZB-8.

Dit kenteken blijkt, na controle, te zijn uitgegeven aan een peugeot 107 uit 2010.
De kentekenplaat zit echter duidelijk te zien op een relatief nieuwe grijze BMW station.

Nu is het leuke aan dit verhaal dat 8 jaar eerder dit kenteken ook al eens gebruikt is voor een andere verzekeringsmaatschappij reklame, namelijk die van Allsecur.
Een reklame met een op een station auto zittende olifant !!!

Hoe kan het dat een kenteken van een auto, welke nog gewoon deel neemt aan het verkeer, op een andere auto in een tvreklame verschijnt.

Volgens mijn mag een kenteken niet op een andere auto zitten dan waar het voor uitgegeven is.

Ik heb deze vraag ook bij OHRA neergelegd en hebben mij een vaag antwoord gegeven;

Antwoord OHRA:
De auto's die u noemt zijn gebruikt voor een reclame. Daarin suggereren we wellicht een echte wereld, maar dat is natuurlijk niet echt. Deze reclame is opgenomen op een afgesloten parkeerterrein met daarvoor bestemde vergunningen en daarom op dat moment niet toegankelijk voor openbaar verkeer. Daardoor maakt deze ruimte geen deel uit van de openbare weg. De kentekens zijn gebruikt voor auto's die niet kunnen deelnemen aan het verkeer, omdat ze geen motor bevatten. Daardoor maken ze juridisch geen deel uit van de verkeerswetten.

Kan dit zomaar ???? MAG dit zomaar ???

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: kentekens en tv-reklame

Bericht door Pim » 18 mei 2018 18:36

Ja. Precies zoals men zegt:
Afgesloten terrein.
Dus niet openbaar.
Dus geen openbare weg.
Dus gelden er andere regels.

Zelfs als er wel een motorblok in had gezeten.
Want ik geloof niets van die zinsnede van de verzekeraar.

Vaak werkt men met een productiemaatschappij die kentekens ter beschikking geeft voor dit doel. Zo zie je in sommige politieseries of reclames politie(noodhulp)voertuigen met lichtmetalen velgen. Geloof mij maar...diw zouden het nog geen week volhouden onder een noodhulp voertuig.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: kentekens en tv-reklame

Bericht door KaaDee » 18 mei 2018 18:43

Het kenteken was mij ook opgevallen, maar het zou niet in mij opkomen om dit zo ver uit te zoeken of zelfs een verzekeringsmaatschappij te mailen...
Ik lees in de vraagstelling ook iets van verbazing of zelfs boosheid. Mag ik vragen waar dit vandaan komt?
PDC | DICT

Gesloten