Parkeren scooter

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

TheLaw
Infopolitie Gast

Parkeren scooter

Bericht door TheLaw » 13 mei 2018 11:18

Beste lezer,

Ik zit met een probleem; Mijn achtertuin is te bereiken via een poort die gedeeld is met 3 andere buren.
Voor deze poort zit een hek waar alleen wij en de andere 3 buren toegang tot hebben. Over deze poort/gangpad loopt het huis van een bewonder naast de poort.
Ik plaats mijn scooter altijd hieronder in de afgesloten poort met toestemming van de andere 3 buren. Echter hebben de bewoners van het huis een klacht ingediend bij de politie.
De politie heeft mij gevraagd de brommers weg te halen, ik bleef beleefd en knikte ja maar moet ik me brommer daar eigenlijk weg halen? De politie zeg dat het afgesloten/prive terrein is. Verder staan er ook helemaal geen borden of iets en het is ook geen branduitgang ofzo. Ik snap ook helemaal niet waarom ze er last van hebben, ze hebben immers niet eens toegang tot dat gebied. Alleen hun huis loopt over de poort heen. Nu is mijn vraag, ben ik juridisch verplicht die brommer weg te halen of niet?
Hij is gewoon netjes geparkeerd is verder niemand tot last.

Mvg

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Re: Parkeren scooter

Bericht door Skipperje » 13 mei 2018 11:28

Als de poort is afgesloten en alleen de bewoners hebben toegang dat is het geen voor het verkeer openstaande weg. Ik zie dus niet de rechtmatigheid van deze vordering van de politie. Zij kunnen in mijn achtertuin ook niet bepalen of mijn bromfiets tegen de groene container of tegen de grijze geplaatst mag worden (bij wijze van voorbeeld).

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

maestro
Lid
Lid
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 13 mei 2018 14:25

Mogelijk wel een zaak voor de verhuurder indien het een huurwoning betreft met gezamenlijke poort.

Vanuit de overheid gezien maakt het volgens mij niet zoveel uit of het een brandgang is, het gaat erom of een vluchtgang belemmert wordt. Is dat het geval dan heeft de gemeente mogelijk grond, op grond van hun verordeningen, om op te treden en bestuursdwang aan te zeggen. Dat wil zeggen dat zij u te kennen zullen geven dat u daar niet meer de doorgang mag belemeren en dat bij overtreding de scooter verwijderd zal worden.

Ik zou eens met uw buren gaan praten die oevr uw brommer klagen en zien wat het probleem is. Het gaat mogelijk om geluidsoverlast?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 mei 2018 15:15

Lijkt me goede vraag voor de politieagent die u gesproken heeft. Was het de wijkagent toevallig?

Men heeft nogal eens de neiging om te vragen toe te geven aan de buren om de goede lieve vrede te bewaren, ook wanneer dit geen wettelijke basis heeft. Een heilloze weg.

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 13 mei 2018 18:07

Misschien is men bang dat de snorfiets (ik neem tenminste aan dat dat is wat bedoeld wordt met "scooter") in brand kan gaan en dat fan onder hun huis is?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Plaats reactie