Als Beveiliger omgaan met beschuldiging racisme

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Rikk
Infopolitie Gast

Als Beveiliger omgaan met beschuldiging racisme

Bericht door Rikk » 12 mei 2018 20:05

Goedendag,

Als beveiliger handel ik poort-alarmen af en vraag de klanten om hun bon wanneer er een (stil) alarm afgaat.
Het gebeurt me bijna elke week wel dat iemand mij direct voor racist uitmaakt wanneer ik mensen om hun bon vraag, en deze van kleur zijn.

Heeft iemand voor mij wat advies hoe ik hier goed mee om kan gaan en de negatieve situatie om kan draaien tot een goede afloop.
Of een goed weerwoord om het conflict direct mee te beeindigen.

Ik heb het beste met anderen voor en het ligt mij wel dwars wanneer iemand mij openlijk en luid uitmaakt voor zoiets naars als racist.
ik ben een eerlijk en goed mens en ben beleefd opgevoed, en het raakt me wanneer mensen mij vals beschuldigen van dit soort verwijten zoals racisme, en het verandert ook (negatief) het beeld wat ik bij zulke mensen krijg, en dat vind ik erg jammer.

Ik wil mijn werk graag met plezier blijven doen,
Dus als iemand mij hiermee kan adviseren ben ik jullie zeer dankbaar.
Mvg R.d.k

Stefanvv
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Stefan
Geslacht:
Contacteer:

Re: Als Beveiliger omgaan met beschuldiging racisme

Bericht door Stefanvv » 12 mei 2018 20:23

Vertel de mensen dat je ze niet vanwege hun uiterlijk aanspreekt maar vanwege de aanwezigheid. Verder zijn dat vaak de mensen die zelf snel in hokjes denken omdat ze u bijvoorbaat al verdenken van racistische motieven. Zolang u zeker weet dat het zonder aanziens des persoons gaat kan u niet meer dan uw best doen.

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Bericht door Stefan » 12 mei 2018 20:34

De racisme kaart wordt in mijn ervaring vooral door een bepaald slag (dus niet een bepaalde afkomst) getrokken. Dit zijn vaak mensen die zich er makkelijk mee vanaf kunnen maken door dit zo hard mogelijk te roepen en daarmee af te leiden van het daadwerkelijke probleem, wat dat dan ook mag zijn. Hoe je hier mee om gaat is denk ik sterk afhankelijk van de situatie. Als je te maken hebt met opgeschoten jeugd die dit roept om hun vriendjes erbij te betrekken negeer ik het zelf gewoon. Nou heb ik natuurlijk het voordeel dat ik (een ander) uniform draag. Als beveiliger denk ik dat je het iets lastiger hebt. Als je denkt dat het redelijke mensen zijn kun je oprecht(!) Proberen uit te leggen waarom je doet wat je doet.

Er is geen kant en klare oplossing, en je leert er vooral beter mee om te gaan door verschillende tactieken eens uit te proberen; trail and error dus.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 12 mei 2018 21:29

Mogelijk kan het helpen dezelfde vraag te stellen aan collega's die wat interventies hebben geobserveerd.Behandel je werkelijk de leuke spontane blondine op dezelfde manier als de bontkraagdragende mediteraan?

Voor mijn begrip, waarom een stil alarm?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 13 mei 2018 00:00

'Het poortje discrimineert niet' en bij deze wil ik ook meteen een vraag stellen:
'Bent u altijd zo met uw kleur bezig? Wat zielig..'

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 mei 2018 15:40

Maar bij stil alarm weet de betrokkene niet dat het om het poortje te doen is,vandaar mijn vraag.

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door rai » 13 mei 2018 18:57

Vent schreef:
13 mei 2018 15:40
Maar bij stil alarm weet de betrokkene niet dat het om het poortje te doen is,vandaar mijn vraag.
Maar op welke wijze wordt je i kennis gesteld dan dat er sprak is van "stil alarm" ?

Moet ik dan denken aan een .medewerker die denkt wat te zien en dan een knopje indrukt, waardoor je op een of andere manier een melding krijgt of gaat het om een volledig technische melding ?

Gesloten