Kan een politie zeggenoeg dat je een uur later het openbare parkeerplaats af moet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Fauna schule
Infopolitie Gast

Kan een politie zeggenoeg dat je een uur later het openbare parkeerplaats af moet

Bericht door Fauna schule » 09 mei 2018 05:24

Ik heb een vraag .

Ik stond in het bos bij Vilt in deen buurt in Zuid Limburg met een nachtvlinder val waar nachtvlinders
levend op afkomen en dan gedetermineerd word op soort voorverspreiding onderzoek .

De 2 agenten gaven aan dat het legaal was en geen strafbare feiten als illegaal overnachten
werd vastgeld , maar wel van verdacht werd dat ik sliep terwijl de nacht vlinder val
aanstond. Maar een snachts vrij toegangelijke parkeerplaats in het donkere bos .
Daar zie de lichten van de politie auto aankomen en vrouwtjes honden zijn alerter en slaan
eerder aan. Dus of ik ondertussen overnachten blijft voor de politie een vraag en voor mij een
weet . Maar ik was op dat moment buiten de auto toen ze aankwamen en zeiden als er illegaal
overnacht werd bekeuren wij, maar dat hebben ze niet kunnen vaststellen.

Maar net was het 3 uur en ze zeiden dat ik om 4 uur de boel moest ik pakken en vertrekken
kan een politie maar zo je weg sturen als je legaal bezig bent met nachtvlinders en de politie
zelf ook wij constateren niks strafbaar.

Kan een politie dit of zijn dit foute VOPO praktijken uit de DDR.

Groeten

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Kan een politie zeggenoeg dat je een uur later het openbare parkeerplaats af moet

Bericht door Frans » 09 mei 2018 10:31

Ik denk dat je met deze manier van vraagstellen niet ver zult komen. We leven niet in de DDR en we doen niet aan oostblokpraktijken.

Als je ergens wordt weggestuurd en/of bekeurd dan wordt dat gedaan met een geldige reden. Die reden weet je en die krijg je ook te horen. Dat je het daar vervolgens niet mee eens bent, dat mag, het staat je geheel vrij om tegen elke beslissing in bezwaar en/of beroep te gaan bij de officier van justitie en als dat niet genoeg is je te wenden tot een rechter om daar je "recht te halen".

Maar als een agent zegt dat je op dat moment, daar moet wegwezen, om welke reden dan ook... dan moet je gewoon gaan. Klaar. Dat heeft niets met de DDR te maken en dat weet je zelf ook.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

slvk
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Kan een politie zeggenoeg dat je een uur later het openbare parkeerplaats af moet

Bericht door slvk » 09 mei 2018 11:26

Maar als een agent zegt dat je op dat moment, daar moet wegwezen, om welke reden dan ook... dan moet je gewoon gaan. Klaar. Dat heeft niets met de DDR te maken en dat weet je zelf ook.
Dat is helder, maar onderdeel van je reactie is 'op dat moment'. Wat wel de vraag oproept of dat hetzelfde is als waar de OP over begint, nl. mag een politieagent vorderen dat je over een uur moet wegwezen?

En is het direct strafbaar als je dat niet doet, of moet een agent eigenlijk een uur later terugkomen en op dat moment vorderen dat je moet wegwezen en is het pas strafbaar als je dat op dat latere moment weigert?

Ik heb altijd begrepen dat een agent een vordering mag opleggen (bevel geven tot) als er gevaar dreig, veiligheid van derde in het geding komt, de openbare orde (dreigt) verstoord wordt, of om een wetsovertreding te beëindigen.

Hoe werkt dat als de vordering is dat over een uur te doen? Dreigt er over een uur gevaar? Is er over een uur de veiligheid van een derde in het geding, is er over een uur een verstoring van de openbare orde? Is er over een uur een wetsovertreding?

Fauna schule
Infopolitie Gast

Bericht door Fauna schule » 09 mei 2018 11:46

slvk schreef:
09 mei 2018 11:26

Hoe werkt dat als de vordering is dat over een uur te doen? Dreigt er over een uur gevaar? Is er over een uur de veiligheid van een derde in het geding, is er over een uur een verstoring van de openbare orde? Is er over een uur een wetsovertreding?

Geen van alles was van toepassing . Dus dit word een klacht.

Autoriteiten moeten mij met rust laten als ik geligitimeerd bezig bent
want ik kampf keihard
Zuruck . Overdag hebben ze me ook al lastig gevallen En wat mij betreft
is de oorlog tegendeel politie regio zuide Limburg voor geopend verklaart
Maar pak ze aan via de legale weg . Klacht gaat tegen naar justitie .

Al moet het door naar het Europese hof of neurenberg maar
Ik kampf terug
Moderatoropmerking van Frans
quotes gecorrigeerd. Verder het verzoek gewoon in het Nederlands te schrijven, dat doen wij ook, netjes en beleefd en dat verwachten we ook van onze gasren.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 09 mei 2018 12:01

slvk schreef:
09 mei 2018 11:26
Dat is helder, maar onderdeel van je reactie is 'op dat moment'. Wat wel de vraag oproept of dat hetzelfde is als waar de OP over begint, nl. mag een politieagent vorderen dat je over een uur moet wegwezen?
Nee, maar ik vraag me dan ook ten zeerste af of dat een wettelijke vordering was of dat dat een heel normaal verzoek was en of dat normale verzoek door interne russische oostblok DDR ruis bij TS is aangekomen als een vordering. Ik vermoed dat dit namelijk is gebeurd al kan niemand dat met zekerheid zeggen.

Het gebeurd zo vaak, mensen die ergens bezig zijn met.... iets.... agenten die langs rijden, praatje maken en zeggen, jongens, zorg dat je over een uurtje je spulletjes ingepakt hebt en weg bent, en daar is ook niks mis mee. In het geval van TS is het denk ik wat groter dan het is...

Maar goed TS kan een klacht indienen via de geijkte kanalen en dan krijgt hij daar ook netjes een antwoord op.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Bericht door Jan » 09 mei 2018 17:02

Misschien beetje offtopic...
Maar voordat er geklaagd gaat worden is het misschien wel handig eerst even goed te checken of het in dat bos wel is toegestaan om zich daar te begeven tussen zonsondergang en zonsopgang....

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 10 mei 2018 12:12

De formulering van de vraag lijkt serieuze correcte antwoorden moeilijk te maken zodat inmiddels de rechtbank, officier van justitie, bezwaar beroep en klachtenprocedures door elkaar heen aan de orde zijn gekomen.

Laat ik het toch proberen. Het blijft een beetje een nare situatie. Als je vrijwillig voldoet aan een verzoek van politie kun je daarna weinig er tegenin brengen. Een verzoek kun je ook weigeren, maar dat zet wel de verhoudingen op scherp. Kans is groot dat het alsnog een vordering wordt of dat je onderwerp wordt gemaakt van verdere controle. Dat laatste kan reden voor een klacht zijn, als je het gevoel hebt dat die controle slechts plaatsvind als vergelding voor de weigering.

Als er wel sprake is van een vordering heb je dezelfde keuzes. Voldoe je aan de vordering dan is het verder klaar. Je zou een klacht kunnen indienen als je het idee hebt dat de vordering niet gebaseerd is op een wettelijke voorschift, maar kan makkelijk tegenin gebracht worden dat het slechts een verzoek betreft, en dan ben je net zo ver als ik hierboven beschreef. Tenzij je opnames hebt natuurlijk :).

Blijft over het niet voldoen aan de vordering, maar dan kun je aangehouden worden en daarvoor beboet worden tenzij je de rechter kunt overtuigen dat de vordering niet gebaseerd was op een wettelijk voorschrift. Dat is dan wel een Pyrrusoverwinning want je krijgt er al je verloren uren niet voor terug.

Mitch
Toplid
Toplid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Mitch » 10 mei 2018 15:33

Misschien kan de topicstarter wat duidelijkheid geven over de exacte locatie waar hij aanwezig was. Want 'in de buurt van Zuid Limburg' (als dat er al staat want het is sowieso nauwelijks leesbaar) is een erg ruim begrip.

Zonder locatie is niet te bepalen of je daar wel of niet mocht zijn.

En wat voor auto heb je? Als je een personenauto bij je had is dat anders dan een camper... had je een bed of een tent daar staan zoals vissers ook weleens hebben?

maestro
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 10 mei 2018 16:05

De locatie is volgens mij niet zo belangrijk. Ts heeft aangegeven dat de agenten aangaven dat wat hij/zij deed legaal was, maar dat er een verdenking bestond dat er overnacht werd wat wel strafbaar is op die plaats. Dat is de reden waarom ts moest vertrekken. Ts stelt hiertegen dat de agenten nooit geconstateerd kunnen hebben dat er werd overnacht, maar dat hij desondanks weg moest binnen een uur.

Misschein dat er een slaapzak of iets anders zichtbaar was waaruit het vermoeden kon worden afgeleid dat er werd overnacht?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 10 mei 2018 16:30

Mitch schreef:
10 mei 2018 15:33
Misschien kan de topicstarter wat duidelijkheid geven over de exacte locatie waar hij aanwezig was. Want 'in de buurt van Zuid Limburg' (als dat er al staat want het is sowieso nauwelijks leesbaar) is een erg ruim begrip.

Zonder locatie is niet te bepalen of je daar wel of niet mocht zijn.
Fauna schule schreef:
09 mei 2018 05:24
Ik stond in het bos bij Vilt in deen buurt in Zuid Limburg
Lijkt me toch behoorlijk specifiek...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Fauna.schule
Infopolitie Gast

Bericht door Fauna.schule » 10 mei 2018 18:04

Soep is minder heet geheten dan opgediend

Je kunt als je iets dwars zit altijd op het bureau met iemand praten

En de koffie was daar heerlijk met die gemalen bonen.

Ik was op de tijdstip heftiger dan uren later

Dus u kunt he't topic sluiten of verwijderen

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 11 mei 2018 00:55

Fauna.schule schreef:
10 mei 2018 18:04
Soep is minder heet geheten dan opgediend

Je kunt als je iets dwars zit altijd op het bureau met iemand praten

En de koffie was daar heerlijk met die gemalen bonen.

Ik was op de tijdstip heftiger dan uren later

Dus u kunt he't topic sluiten of verwijderen
Blijf volgende keer gewoon van de paddo's - of andere pretmiddelen af. Dit antwoord slaat als een drol op een drumstel.

:slotje:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten