VOG schietvereniging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
soldeer_flux1
Infopolitie Gast

VOG schietvereniging

Bericht door soldeer_flux1 » 09 mei 2018 03:11

2 weken geleden heb ik een VOG aangevraagd om lid te worden van een schietvereniging.
Deze heb ik nog niet binnen, maar na paar dagen na het aanvragen, schoot mij te binnen van een incident wat in 2013 heeft afgespeeld.
Nu begin ik toch wel te twijfelen.

Dat incident is volgens mij wat vreemd afgehandeld. (beknopt verslag)
In 2013 heeft een agent mijn een boete willen geven vanwege sleutelen aan een auto, waar wat water uit de koelsysteem op de grond was terecht gekomen.
Een paar dagen later kreeg ik een gele papiertje met een boete van 440 euro, en dat ik binnen 6 weken(?) een acceptgiro zou krijgen.
Paar dagen later kreeg ik een nieuwe gele papiertje, dat ik de vorige kon verscheuren, en dat ik een lagere boete zou krijgen, van 330 of 360 euro (exacte bedrag weet ik niet meer).

Na bijna 3 jaar niks te hebben gehoord of gekregen, kreeg ik in 2016 een brief van O.M. (CVOM) over een proces-verbaal.
Een Sepot, ik word niet verder vervolgt, oordeel: "er sprake is van inmiddels gewijzigde omstandigheden" de PV was "Afval ed op/in bodem brengen/storten/houden, achterlaten ed waardoor nadelige beïnvloeding van milieu kan ontstaan"

Heeft dit invloed op de VOG voor een schietvereniging?
Ik heb dus nog nooit in mijn leven een bekeuring/straf gehad, dus ook niet voor deze bekeuring van toen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: VOG schietvereniging

Bericht door Frans » 09 mei 2018 10:33

Nee, een sepot heeft geen invloed op je VOG.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

soldeer_flux1
Infopolitie Gast

Bericht door soldeer_flux1 » 09 mei 2018 15:42

Bedankt voor je antwoord. Ik zal me hier melden als ik mijn VOG nog krijg, of niet.
Waarom ik beetje onzeker ben, is omdat ik met iemand samen naar de vereniging wil, en we hebben tegelijk de VOG aangevraagd (digitaal)
We wonen in dezelfde buurt, hij had de VOG al in 5-6 dagen ontvangen, en ik wacht nu al 17 dagen.

ND23
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ND23 » 09 mei 2018 22:45

Ik zal je nog niet al te druk maken, bij mijn gemeente staat er 4 weken voor.
Op de website van jou gemeente zal ook wel een max termijn staan.
Het staat je overigens vrij om met de gemeente te bellen.

Dit staat er op de website van mijn gemeente:

''Binnen maximaal 4 weken na ontvangst van uw aanvraag krijgt u schriftelijk de beslissing. Met vragen over de voortgang kunt u contact opnemen met Justis (088) 998 22 00. Als uw VOG wordt geweigerd, kunt u bezwaar maken overeenkomstig de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht.''

Ik stel voor dat je het genoemde nummer even belt en vraagt naar de voortgang van je VOG.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

soldeer_flux
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door soldeer_flux » 20 mei 2018 11:12

Ik heb gisteren (zaterdag) mijn VOG positief gekregen.
Het heeft op een paar dagen na, 4 weken geduurd.

Gesloten