politieopleiding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
arif
Infopolitie Gast

politieopleiding

Ongelezen bericht door arif »

hoeveel mensen worden er max aangenomen bij de politeopleiding. en hoe moeilijk is het om aangenomen te worden
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Pim »

1. Hoeveel? Zoveel als er nodig zijn. En dat kan variëren.
Meestal probeert men één of meer klassen vol te krijgen op een Politieacademie. Er zijn meerdere Politieacademies verspreid over het land.
De Nationale Politie 'koopt' opleidingsplekken in op de/een Politieacademie.
En het aantal studenten per klas en het aantal klassen dat 'wordt ingekocht' kan variëren.
Variëren per politieeenheid, per moment van uitschrijven van vacatures.
In het verleden kwamen er soms meer plekken aan het begin van het jaar (budgetten?).
Maar ook is door politieke druk soms een (aantal) klas(sen) in december naar de opleiding gestuurd die eigenlijk het volgende jaar moesten beginnen.
Iets met creatief boekhouden van meneer Opstelten.

2. Hoe moeilijk? Niet. Solliciteren en op elke uitnodiging in de procedure (dat zijn er meerdere) verschijnen en jezelf zijn.
Wel solliciteren er veel en vallen er héél veel af. Van mijn club geselecteerden waren in de laatste ronde maar een handjevol over.
-Een aantal haakte af omdat ze voor de lol gesolliciteerd hadden.
-Een aantal koos in de zomer (vlak voor de laatste selectieronde) voor de zekerheid van een schoolopleiding, omdat ze na een afwijzing in de laatste ronde een heel schooljaar zouden missen.

Maar aan al die cijfers en feiten heb je niets. Het zegt namelijk niets over jou en in welke groep jij zou vallen: de afvallers of de geselecteerden.
Hoe moeilijk is het metselen van een muur? Voor een metselaar niet en voor mij iets moeilijker en voor een ander onbegonnen werk.

Op beide vragen is niet zo veel duidelijkheid te bieden.
Voldoe je aan de opleidingseisen en andere criteria en lijkt het je serieus wat dan moet je solliciteren en op je af laten komen.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11103
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Hilde »

Je kan trouwens niet inschrijven op de opleiding, zoals bij "normale" opleidingen.
Je moet solliciteren als er vacatures zijn bij de politie en word je aangenomen dan ga je naar de opleiding.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
AVU
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid sinds: 28 aug 2017, 11:26
Facebook: Ava Ledah
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door AVU »

Op mijn 17e leek het mij onmogelijk (niet door de test gekomen) op mijn 29e was ik er bijna, miste 1 punt op deel A.
Nu op mijn 30e zit ik in de race.. Morgen mijn medische keuring en als laatst het BGO.
Ik wil alleen maar zeggen; als je echt wilt, zet dan door en geef alles!.
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Mir81 »

Hoi Arif,

Jij hoeft maar één ding te doen: jezelf zo goed mogelijk neerzetten. Hou je niet bezig met beschikbare plaatsen etc., dat gaat alleen maar afleiden. Tijdens de testdagen zaten er mensen om mij heen zo ongeveer complete kansberekeningen te maken aan de hand van aantallen aanwezigen en beschikbare plaatsen per eenheid :roll: . Dat moet je toch niet willen? Het gaat erom of JIJ bent wat de politie zoekt (en of de politie is wat jij zoekt :wink: )

Na het indienen van mijn sollicitatie was de eerste reactie (even gechargeerd): dank je voor je sollicitatie, even geduld, met jou zijn er nog meer dan 1300 anderen.
Nu ben ik bijna aan het einde van de procedure. Net als AVU alleen nog de medische keuring en het BGO. Ook al was ik in het begin één van de ruim 1300. Ga voor wat je wilt!
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Pim »

Als je echt bij de politie wilt doet het er helemaal niets toe hoeveel plaatsen bij welke eenheid beschikbaar zijn.
Met een succesvolle uitslag van de procedure kun je je ook bij een andere eenheid aanbieden.
Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Verkeerscrimineel »

Ik heb net dat hele sollicitatietraject bekeken, wat nou als er aan het einde van de rit meer geschikte kandidaten zijn dan plaatsen in het korps? Op welke manier worden de mensen geselecteerd?
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Frans »

Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 22:13 Ik heb net dat hele sollicitatietraject bekeken, wat nou als er aan het einde van de rit meer geschikte kandidaten zijn dan plaatsen in het korps? Op welke manier worden de mensen geselecteerd?
Dan checken ze je geplaatste berichten hier... ;)

:lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11103
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Hilde »

Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 22:13 Ik heb net dat hele sollicitatietraject bekeken, wat nou als er aan het einde van de rit meer geschikte kandidaten zijn dan plaatsen in het korps? Op welke manier worden de mensen geselecteerd?
Net als bij iedere andere vacature bij iedere andere organisatie waarbij meer geschikte kandidaten zijn.. de beste wordt het..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door KaaDee »

Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 22:13 Ik heb net dat hele sollicitatietraject bekeken, wat nou als er aan het einde van de rit meer geschikte kandidaten zijn dan plaatsen in het korps? Op welke manier worden de mensen geselecteerd?
Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur naar kandidaten met een bepaalde afkomst, achtergrond of ervaring.
Ongetwijfeld zullen dan ook leeftijd, woonplaats en geslacht meespelen.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
Edwin
Infopolitie Gast

Re: politieopleiding

Ongelezen bericht door Edwin »

Ik heb over een paar week selectiedag A. Heel erg spannend, maar wel een lekker gevoel als ze eerst meer tijd nodig hebben voor de briefselectie (vanwege aantal sollicitanten) en je een paar dagen later toch een uitnodiging krijgt. Had eigenlijk vorige week gemoeten, maar ging de dag daarvoor onderuit met de motor. Veel geluk gehad, maar een sporttest leek me onbegonnen werk met een pijnlijke heup. Dus nu hopen dat ik het trainen gauw weer op kan pakken.
Gesloten