Handerlaarskenteken
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Handerlaarskenteken
Aantal vragen die mij duidelijk zijn of dit mag of niet
Is het toegestaan om met een motorhandelaarskenteken te gebruiken op een bromfiets ?
Is Het motorrijtuig dan voor de wet een Motorfiets of bromfiets/snorfiets ?
Is het toegestaan om met een bromfietshandelaarskenteken te gebruiken op een Motorfiets ?
Is Het motorrijtuig dan voor de wet een Motorfiets of bromfiets/snorfiets
Is het toegestaan om met een 18.2 handelaarskenteken te gebruiken op een auto zonder deze vermelding ?
en is andersom wel toegestaan ?
en als laatste Je wilt motorrijles geven aan iemand die 17 jaar is en heeft zijn theoriecertificaat heeft gehaald
A : hij/zij mag lessen op een motorfiets van maximaal 11kw
B: Hij/zij mag lessen op een motorfiets van maximaal 35kw
C: Hij/zij mag lessen op een motorfiets met onbeperkt vermogen
Bij Voorbaat Dank
Is het toegestaan om met een motorhandelaarskenteken te gebruiken op een bromfiets ?
Is Het motorrijtuig dan voor de wet een Motorfiets of bromfiets/snorfiets ?
Is het toegestaan om met een bromfietshandelaarskenteken te gebruiken op een Motorfiets ?
Is Het motorrijtuig dan voor de wet een Motorfiets of bromfiets/snorfiets
Is het toegestaan om met een 18.2 handelaarskenteken te gebruiken op een auto zonder deze vermelding ?
en als laatste Je wilt motorrijles geven aan iemand die 17 jaar is en heeft zijn theoriecertificaat heeft gehaald
A : hij/zij mag lessen op een motorfiets van maximaal 11kw
B: Hij/zij mag lessen op een motorfiets van maximaal 35kw
C: Hij/zij mag lessen op een motorfiets met onbeperkt vermogen
Bij Voorbaat Dank
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Handerlaarskenteken
Bent u cursist? Volgt u een politieopleiding en bent u bezig met het onderwerp verkeer?
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak

Dat komt dus ook in me op...ThunderSTreak schreef:Bent u cursist? Volgt u een politieopleiding en bent u bezig met het onderwerp verkeer?

-
- Infopolitie Gast
nee dat niet maar ik wil graag weten hoe dat precies zit hebben jullie een idee ?
-
- Infopolitie Gast
nou om te beginnen de eerste vraag komt voort omdat mijn zwager een eigen bedrijf heeft en een handelaarsmotorkenteken heeft en ik weleens proefritten ermee maak
de 2de vraag komt voort omdat ik eens een proefrit heb gemaakt met auto met een normaal kenteken maar het handelaarkenteken was een 18.2 plaat
en de 3de vraag komt voort omdat ik bijna instructeur ben voor de motorfiets en ik graag wil weten of ik mijn leerlingen kan laten rijden op een motor met meer vermogen
aangezien ik geen 2 motoren van 11 kw in bezit heb dan zou dus 7 motoren totaal in bezit moeten hebben wil ik les geven aan 2 leerlingen constant wat natuurlijk wel meer kost
als dan maar 4 motoren in bezit heb ik wil dit graag weten dus draai er alstublieft niet omheen ik kom hier wat wijzer te worden van jullie dus laat het me weten
bij voorbaat dank
de 2de vraag komt voort omdat ik eens een proefrit heb gemaakt met auto met een normaal kenteken maar het handelaarkenteken was een 18.2 plaat
en de 3de vraag komt voort omdat ik bijna instructeur ben voor de motorfiets en ik graag wil weten of ik mijn leerlingen kan laten rijden op een motor met meer vermogen
aangezien ik geen 2 motoren van 11 kw in bezit heb dan zou dus 7 motoren totaal in bezit moeten hebben wil ik les geven aan 2 leerlingen constant wat natuurlijk wel meer kost
als dan maar 4 motoren in bezit heb ik wil dit graag weten dus draai er alstublieft niet omheen ik kom hier wat wijzer te worden van jullie dus laat het me weten
bij voorbaat dank
Je mag met een handelaarskenteken Motor niet rijden op een bromfiets (je mag eigenlijk alleen maar met een handelaarskenteken rijden van A naar B en niet parkeren onderweg, waarbij A de Garage/ handelaar zijn en waar B een plaats is waar de auto heen MOET voor eventuele reparatie/onderhoud etc. of andersom) en dan moet je ook nog eens rijden via de allerkorste route.
Volgens mij vervallen daarmee ook meteen al je andere vragen.
Volgens mij vervallen daarmee ook meteen al je andere vragen.
-
- Infopolitie Gast
Oke ik maak hieruit voort dat een proefrit met motorhandelaarkenteken op de bromfiets niet is toegestaan mits dit wel word gedaan word het voertuig als bromfiets gezien. de laatste vraag is nog onbeantwoord Dus mag ik les geven aan die 17 jarige die dan op volvermogen motor zit of niet ?
-
- Infopolitie Gast
en de het 2de onderwerp Dat is volgens mij ook onbeantwoord want je kan als je een 18.2 vermelding op je kenteken hebt kan je gewoon met normale platen rijden als je dat wilt je kan volgens mij gewoon inwissellen maar dat doet niemand want kleine platen staan immers mooier dus ik begrijp dan hieruit dat je als een 18.2 vermelding op je kentekenbewijs hebt wel mag rijden met zowel grote als kleine platen en andersom niet ?
- olle-griese
- Superlid
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Nee, dat is niet toegestaan.
Nee, en dat past ook niet.
Nee, dat is niet toegestaan.
Nee, en dat past ook niet.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Ik kom er geen wijs meer uit. @Outsider 78: maak nog eens een opsomming van de antwoorden die je mist?
- willem58
- Stamgast
- Roepnaam: Willem
- Twitter: @Vrijwil_politie
- Geslacht:
Er zijn drie categorieën handelaarskentekenbewijzen:
Een handelaarskentekenbewijs voor motorvoertuigen (lettercombinatie HA, FH of HF).
Een handelaarskentekenbewijs voor aanhangwagens (lettercombinatie OA).
Een handelaarskentekenbewijs voor brom- en snorfietsen (lettercombinatie HC).
Ik denk dat je hier het laatste antwoord over op welke motor een 17 jarige mag rijden kunt vinden. ( Antwoord is A )
Een handelaarskentekenbewijs voor motorvoertuigen (lettercombinatie HA, FH of HF).
Een handelaarskentekenbewijs voor aanhangwagens (lettercombinatie OA).
Een handelaarskentekenbewijs voor brom- en snorfietsen (lettercombinatie HC).
Ik denk dat je hier het laatste antwoord over op welke motor een 17 jarige mag rijden kunt vinden. ( Antwoord is A )
Een diender en een kat worden beide niet nat.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Ik ga er vanuit dat je je laatste vraag gewoon beantwoord krijgt op de plaats waar je je instructeursopleiding volgt?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- willem58
- Stamgast
- Roepnaam: Willem
- Twitter: @Vrijwil_politie
- Geslacht:
Zat ik me zojuist bij het opstarten te bedenken.Hilde12 schreef:Ik ga er vanuit dat je je laatste vraag gewoon beantwoord krijgt op de plaats waar je je instructeursopleiding volgt?
Als je ergens een opleiding voor volgt, zul je toch zeker wel weten waar je, op bijvoorbeeld internet, je informatie vandaan moet halen?
Ik weet het het voor mijn werk in ieder geval wel.
Een diender en een kat worden beide niet nat.
Een voertuig verandert niet van type door een ander kenteken erop te hangen.
Je kunt zonder motorrijbewijs dus niet op een motor gaan rijden met een bromfietskenteken en dan denken dat je alleen een bekeuring krijgt voor een vals kenteken.
Een auto met 10 inzittenden wordt ook niet ineens een bus.
Omgekeerd wordt een bus met 1 passagier geen auto en mag je die niet rijden met een B rijbewijs.
Een voertuig is ooit gekeurd (typegoedkeuring) en dat type blijft: brommer/motor/auto/bus/vrachtwagen.
Ongeacht ander kenteken, ander aantal inzittenden, andere cilinder (op brommer, maakt het niet tot motor) etc.
Je kunt zonder motorrijbewijs dus niet op een motor gaan rijden met een bromfietskenteken en dan denken dat je alleen een bekeuring krijgt voor een vals kenteken.
Een auto met 10 inzittenden wordt ook niet ineens een bus.
Omgekeerd wordt een bus met 1 passagier geen auto en mag je die niet rijden met een B rijbewijs.
Een voertuig is ooit gekeurd (typegoedkeuring) en dat type blijft: brommer/motor/auto/bus/vrachtwagen.
Ongeacht ander kenteken, ander aantal inzittenden, andere cilinder (op brommer, maakt het niet tot motor) etc.
Blijft als laatste vraag over de vraag over het 18.2 handelaarskenteken. Ik heb ze nog nooit gezien (kan me ook geen enkele reden bedenken waarom ze zouden bestaan BTW) maar als het een geldig handelaarskenteken is wat een kenteken voert geschikt voor dat type voertuig dan ja, mag je daarmee rondrijden. Let wel, we hebben het dan over officiele afgegeven platen (met alle keurmerken) en niet een bestaand handelaarskenteken wat iemand vrij creatief in een plaat heeft gemaakt (eventueel anders van formaat dan gebruikelijk)
Bij handelaarsplaten worden de standaard formaten aangehouden (rechthoekig dan wel vierkant) met groene achtergond, zwarte letter in de standaard (auto/motor/bromfiets/aanhanger) uitvoeringen. Kortom, een 18.2 handelaarskentekenplaat kan niet bestaan en als ie wel bestaat is het een ongeldige.
Wijziging
ik ben de website van het RDW aan het bekijken geweest en alle kentekenplaten en afgiftes daarvan, een 18.2 kentekenplaat is per definitie met gele achtergrond en zwarte letters. Er is geen andere combi mogelijk. De enige uitzondering met een reguliere plaat is de afmeting.Bij handelaarsplaten worden de standaard formaten aangehouden (rechthoekig dan wel vierkant) met groene achtergond, zwarte letter in de standaard (auto/motor/bromfiets/aanhanger) uitvoeringen. Kortom, een 18.2 handelaarskentekenplaat kan niet bestaan en als ie wel bestaat is het een ongeldige.