Stalker?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
gast0
Infopolitie Gast

Stalker?

Ongelezen bericht door gast0 »

Hallo allemaal,

Ik heb een (wat ingewikkelde) vraag namens een goede bekende van me.
Hieronder een zo concreet mogelijke uitleg:

Dat meisje (bekende) en haar zus worden op Facebook 'gekopieerd'. Hun foto's worden en voornamen worden overgekomen en hier worden andere Facebookaccounts mee gemaakt. Telkens als ze melding doen bij Facebook dat het een nepprofiel is wordt het account verwijderd maar bij wijze van spreken een dag later is er weer een nieuw account met foto's van hen maar een andere achternaam. Dit blijft zo al een tijdje doorgaan. Ook worden er locaties opgezet waar zij zijn geweest enz. enz.

Nu worden ze tegenwoordig ook al 's nachts anoniem lastiggevallen op de huistelefoon en de nacht van zondag op maandag bijvoorbeeld 5x om 03:00u gebeld waarbij het overigens stil blijft aan de andere kant van de lijn. De stekker ligt er nu 's nachts tegenwoordig uit. Een vriendin van haar zus is diezelfde nacht 20x gebeld, zij wordt ook lastig gevallen.

Nu heeft ze op Facebook een berichtje ontvangen van een anoniem persoon, in zoverre dat het account pas net aangemaakt (waarschijnlijk) er geen foto's op staan en ook de naam (zeer) waarschijnlijk nep is. 'Jullie hebben je zin. Alle profielen zijn weg en nu opdonderen ....... recht in mn gezicht zeggen ...... Ik vergeef jullie nooit wat jullie mij hebben aangedaan' Nu weet dat meisje totaal niet waar dat berichtje over gaat en ze heeft ook nooit iemand iets aangedaan.

Nu gebeurd dit in haar omgeving héél erg veel. (Hier heb ik om gevraagd, of er nog belangrijke informatie was die ik hier bij kon zetten). Er worden voor zover zij weet, een stuk over 15 mensen hiermee lastig gevallen (ik weet niet of dit alleen meisjes zijn, doet er verder ook niet toe denk ik). En het voelt ook heel vreemd voor haar, de hele situatie. Overigens kennen alle 15 personen elkaar.

Nu is dus het vervelende dat ze niet weten wie hier achter zit, of hier iets strafbaar aan is, wat ze hier aan kunnen doen en hoe groot de prioriteit hiervan zou zijn bij de politie eventueel? En wat is verstandig om te doen voor haar? Wat is juist niet verstandig enz enz. Ik hoop dat u begrijpt dat zij met veel vragen zit en ik hoop dat u er zoveel mogelijk kunt beantwoorden!

Alvast bedankt!
Gesloten