Als ik zo kijk, mag er hoogstwaarschijnlijk om meerdere redenen niet op deze wijze met de boottrailer gereden worden:
Wetstekst
Artikel 5.18.12 Rv
1. Bij het vervoer van lading met een voertuig of samenstel van voertuigen:
a. mag de lading niet meer dan 1,00 m achter het voertuig uitsteken;
b. mag de lading niet meer dan 5,00 m achter het hart van de achterste as van het voertuig uitsteken;
c. moet in afwijking van het bepaalde in de artikelen 5.3.49 en 5.12.49, een stootbalk zijn aangebracht op niet meer dan 0,60 m voor de uiterste achterzijde van de uitstekende lading indien de afstand van de onderzijde van de lading tot het wegdek meer bedraagt dan 0,55 m;
d. mag de lading niet voor het voertuig uitsteken;
e. mag het zicht op de verlichting, de retroreflectoren, de richtingaanwijzers of de kentekenplaat van het voertuig niet worden belemmerd.
Lid 1 onder a zal dan opgemeten moeten worden, waarbij er gemeten moet worden van de uiterste achterzijde aanhangwagen tot aan de uiterste zijde van de lading. (in dit geval de schroef van de motor)
Als ik zo kijk, is het best aannemelijk dat dit meer dan 1 meter bedraagt.
Prijskaartje wat aan deze overtreding hangt is 130 euro indien de overschrijding t/m 75 cm is en daarboven 190 euro.
De andere is dat wat ik zo zie, vallend onder lid 1 onder e, is in ieder geval dat de kentekenplaats (hoogstwaarschijnlijk) niet leesbaar is en hebben we het nog niet eens over de verlichting, maar valt allemaal onder hetzelfde.
Het prijskaartje wat hier aan hangt is ook 130 euro.