vraagje. mijn buren hebben al enige maanden een 3/5 tal wietplanten voor eigen gebruik buiten in de tuin staat. Nu hebben sinds 3 weken een kas geplaatst tegen de gezamenlijke schutting aan. Sinds die tijd is de stank overlast enorm toegenomen. Toen de kas er nog niet stond roken we heel af en toe een korte maar doordringende geur.
Nu hebben we met regelmaat een doordringende wiet geur in ons huis hangen. De stank is het ergst in de ochtend en wanneer het mooi weer is. Ik heb onze buren er nu twee keer op aangesproken. Hij reageerde laconiek op mijn verzoek of hij niet iets aan de stank overlast kon doen. Hij begrijpt het probleem niet aangezien hij zelf geen stank overlast ondervindt.
Hij vertelde mij dat het toegestaan is om 5 planten te kweken voor eigen gebruik. Hij overtreed de wet niet omdat de planten gewoon in een kleine kas achter in de tuin staat en er geen lampen of filters gebruikt worden.
Ik heb hem (verzocht) om een oplossing te zoeken voor de stank overlast binnen twee weken. Nu is mijn vraag, Hoe kan ik het beste handelen in deze zaak. Omdat we nog nooit problemen hebben gehad met de buren wil ik ze de tijd geven om dit op te lossen zonder gelijk de politie te bellen. Maar wanneer ze geen gehoor geven aan mijn verzoek zal ik toch stappen moeten ondernemen aangezien ik niet in die stank wil zitten (binnen en buiten).
In het geval dat mijn buren niet reageren op mijn verzoek heeft het dan zin om naar de politie te gaan en wat kunnen hun bereiken aangezien eigen kweek tot 5 planten als legaal (gedoogbeleid) wordt gezien ?
Stank overlast (hobby) wiet planten
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Re: Stank overlast (hobby) wiet planten
het is een fabeltje dat 5 planten onder het gedoogbeleid vallen
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Om Guido even aan te vullen: bij max 5 planten is er (normaal gesproken) geen vervolging, de planten kunnen echter gewoon in beslag genomen worden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
-
- Infopolitie Gast
Dus kijk TS hier:Guido schreef:het is een fabeltje dat 5 planten onder het gedoogbeleid vallen
Verslaving
Infopolitie.nl - De site OVER de politie, maar niet VAN de politie.-
- Infopolitie Gast
Zijn het huurhuizen?
Dan zou ik het zelfde reageren als andere stank of geluidsoverlast.
Gewoon bij verhuurder melden.
Niet dat de politie niets kan, maar dit leidt misschien sneller naar een totale oplossing voor u.
Dan zou ik het zelfde reageren als andere stank of geluidsoverlast.
Gewoon bij verhuurder melden.
Niet dat de politie niets kan, maar dit leidt misschien sneller naar een totale oplossing voor u.
-
- Infopolitie Gast
Het gaat om een koopwoning. Ik heb de buurman 1,5 week de tijd gegeven om tot een oplossing te komen. Als ik het daarna nog ruik dan ga ik nog een keer bij hen langs met de boodschap dat hij die dag meteen moet handelen anders stap ik naar de politie. Na 3 keer proberen tot een oplossing te komen vindt ik dat ik mijn best gedaan hebt.
Maar het is nog niet zover, hopen dat het zover niet hoeft te komen. Ik hou jullie op de hoogte.
Maar het is nog niet zover, hopen dat het zover niet hoeft te komen. Ik hou jullie op de hoogte.
Misschien heeft u hier wat aan: KLIK HIER!
Handreiking en bijlagen Aanpak woonoverlast en verloedering in pdf format van de vrominspectie.
Handreiking en bijlagen Aanpak woonoverlast en verloedering in pdf format van de vrominspectie.