Wildplassen vastgelegd op camera.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sars
Infopolitie Gast

Wildplassen vastgelegd op camera.

Ongelezen bericht door Sars »

Een paar weken geleden ben ik met 3 vrienden beboet voor het urineren in een grote fietsenstalling in Rotterdam.
Echter, de agenten hebben ons zelf niet zien plassen. Zij kwamen zo'n kwartier later erna, en zeiden
dat ze het door hadden gekregen van de mensen die de camera's in de stalling in de gaten houden.
Mijn vraag is nou; mogen agenten een boete geven op basis van andere mensen die een dergelijke overtreding
zien op camera, en mogen deze camera's uberhaupt voor dit doeleinde gebruikt worden?
Ik denk zelf dat ik een redelijke kans heb onder de boete van 100E uit te komen. Zijn er mensen
op dit forum die mij tips kunnen geven hoe dit het beste aan te pakken?

MVG,

Sars
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed

Re: Wildplassen vastgelegd op camera.

Ongelezen bericht door Botje »

In veel steden is er sprake van cameratoezicht. Er zijn zelfs steden waar de politie de beelden van de camera's live uitkijkt en hun bevindingen doorgeeft aan de collega's op straat. In andere steden gebeurt dat door bijvoorbeeld BOA's van stadstoezicht. Via dit cameratoezicht worden ook overtredingen zoals wildplassen beboet. Ik denk dat je dus nul kans hebt om onder het betalen uit te komen. En dat staat helemaal los van mijn persoonlijke mening om met je zatte testikels ergens iets onder te gaan zeiken.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Sars
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sars »

Natuurlijk is het niet nodig om op straat te zeiken, maar in dit geval was de WC die daar vlakbij stond buiten gebruik..
Dit waren echter camera's in een fietsenstalling, geldt dat ook als de openbare ruimte?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Ja.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl