Boete voor aanhangen scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Rubennnnnnnnnnnn
Infopolitie Gast

Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door Rubennnnnnnnnnnn »

Hallo,

Ik werd vandaag na schooltijd aangehouden vlak voor mijn school, omdat ik aan de scooter (blauw kenteken) van een vriendin hing. Ik moest mijn ID laten zien, dat was in orde.
Maar opeens moesten de agenten weg, maar ze hebben mij dus niks gegeven of verteld, ik weet dus niet hoe hoog mijn boete is en of ik meerdere boetes krijg?


Groetjes Ruben
Gebruikersavatar
mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 3296
Lid sinds: 08 jun 2005, 21:26
Geslacht:
Contact:

Re: Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door mashi »

Geen idee wat u kunt verwachten, ik ga er vanuit dat de desbetreffende collega u of een waarschuwing heeft gegeven of een proces-verbaal heeft aangezegd, zo niet dat is dit ernstig slordig van de betreffende collega. Kortom u bent bij dit gesprek geweest, wij niet.

mashi
Gebruikersavatar
Rubennnnnnnnnnnn
Infopolitie Gast

Re: Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door Rubennnnnnnnnnnn »

Hij zei dat ik een boete thuis kon verwachten, en toen moesten ze opeens gaan. Hij heeft dus wel mijn gegevens overgeschreven van mijn ID-kaart.
Is die boete dan wel geldig? Ik hoop het niet in ieder geval:P .
Gebruikersavatar
Rubennnnnnnnnnnn
Infopolitie Gast

Re: Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door Rubennnnnnnnnnnn »

Ik bedoel trouwens dat ik geen geel briefje o.i.d. heb gekregen, of het daarom wel geldig is of niet.
Gebruikersavatar
pieter83
Lid
Lid
Berichten: 91
Lid sinds: 29 sep 2006, 07:43
Roepnaam: Pieter
Locatie: Noord-west Veluwe
Geslacht:
Leeftijd: 41
Contact:

Re: Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door pieter83 »

Die boete is zeker wel geldig. Een geel briefje is geen vereiste. Je zal dus gewoon zoals beloofd tzt een acceptgiro in de bus kunnen verwachten.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11101
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Boete voor aanhangen scooter

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat u geen geel briefje heeft gekregen heeft geen enkele betekenis met betrekking tot de geldigheid van de (eventuele) bekeuring.
Dit had u ook kunnen vinden als u gekeken had bij de veelgestelde vragen : hier klikken


De vraag of de agenten wél of niet een bekeuring hebben uitgeschreven kunnen wij niet beantwoorden, wij zijn er niet bijgeweest.
Krijgt u een acceptgiro van het CJIB in de bus dan zal het antwoord "ja" zijn.
Krijgt u deze niet dan heeft u waarschijnlijk mazzel gehad dat de agenten plotseling wegmoesten (hoewel ik denk dat deze mogelijkheid afvalt gezien de mededeling van de agent dat u de boete thuis kunt verwachten)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten