kartwagentjes
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
kartwagentjes
ik heb een vraag. ik was laats aan het karten en die wagentjes gingen net zohard als een scooter. dus ik dacht kan z'n kartwagen niet met een aantal aanpassingen gewoon op de openbaren weg. zoals een numerbord lichten. ik zou hier graag antwoord op krijgen
alvast bedankt floris
alvast bedankt floris
Re: kartwagentjes
De kartwagen moet in geval van gebruik op de openbare weg voorzien zijn van een typegoedkeuring afgegeven door het RDW. En gezien de eisen in het voertuigreglement kan ik je nu al vertellen dat je die nooit gaat krijgen. Afgezien van het feit het particulier aanbrengen van 1 nieuw voertuig voor een typegoedkeuring niet goedkoop is
Mashi

Mashi
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Mashi zal het goede antwoord al wel hebben gegeven. Maar ik heb er toch nog één. Je zegt zoals een nummerbordverlichting. Zit er al een nummerbord (kenteken) op dan?
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Infopolitie Gast
Ik kwam deze tegen op marktplaats, het kan dus inderdaad wel 

Zeg nooit nooit als je van een dergelijk lelijke ombouw houd, maar ik zou als ik jouw was niet blindelings van marktplaats uitgaan, zou je nog van een koude kermis thuis kunnen komen. Er worden wel meer goederen onder valse voorwendselen verkocht en garantie totdat u betaald heeft.
Mashi
Mashi
Er heeft een tijd geleden een artikel over een 'kart' in Verkeersknooppunt gestaan. Gewoon keurig voorzien van kenteken en alles. of het wijs is je in zo'n ding in het hedendaagse verkeer te begeven is een andere vraag.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
- Infopolitie Gast
Mijn werkgever heeft ook een dergelijk iets. Ook een kart eigenlijk, maar dan omgebouwd voor op ruig terrein zeg maar, maar dat ding heeft ook gewoon een kenteken. Hij loopt 90 maximaal. Ik kon het ook bijna niet geloven, maar hij heeft me de papieren laten zien en het bewijs was geleverd dat het toch echt mogelijk is!
Je kan je afvragen wat er van het oorspronkelijke kartwagentje overblijft, je zal hem nml zo moeten op of ombouwen zodat deze voldoet aan de eisen gesteld in het VR. Vervolgens zal het ding type goedgekeurd moeten worden door RDW alvorens men een kenteken krijgt danwel mag gaan voeren. Al met al een zeer kostbare aangelegenheid........en waarvoor... koop dan gewoon lekker een quad of een trike
Mashi

Mashi
Je hoeft geen kart om te bouwen, ze zijn dus kant en klaar te koop.
Welk rijbewijs moet je voor zo'n kart? Ik neem aan B.
Johan
Welk rijbewijs moet je voor zo'n kart? Ik neem aan B.
Johan
Welke categorie rijbewijs ligt aan het kenteken wat voor de kart is afgegeven.
-
- Stamgast
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 70
Ik ben tijdens het werk ook al een keer zo'n ding tegengekomen, met kenteken.mashi schreef:Welke categorie rijbewijs ligt aan het kenteken wat voor de kart is afgegeven.
Het is een voertuig op meer dan twee wielen, dus B-rijbewijs.
En omdat het wordt aangemerkt als drie-wielig voertuig heb je de verplichting om een helm te dragen, tenzij er (meestal niet) autogordels aanwezig zijn.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
In de praktijk heb je vast gelijk, maar zou het ook geen bromfiets kunnen zijn?gelderblom schreef: Het is een voertuig op meer dan twee wielen, dus B-rijbewijs.
Wetstekst
Voertuigreglement, art 1.1 sub m onder c.motorrijtuig op vier wielen, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h en een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen, uitgerust met:
1°. een motor met elektrische ontsteking met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3,
2°. een motor met inwendige verbranding en een netto maximumvermogen van niet meer dan 4 kW voor andere dan onder 1° genoemde motoren, of
3°. een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Infopolitie Gast
als er ergens in de eu plus nog enkele landen een typegoedkeuring is afgegeven voor zoiets mogen ze het hier in nl niet weigeren
zo zie je nu ook van die chinese goedkope quads en brommertjes die een kenteken krijgen
levensgevaarlijke dingen zijn dat
zo zie je nu ook van die chinese goedkope quads en brommertjes die een kenteken krijgen
levensgevaarlijke dingen zijn dat