Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Wat is er geregeld mbt het sleutelenan, bijv, auto's op straat cq je oprit? Er gaan nu de wildste verhalen de ronde: Waarschuwingen die uitgedeeld worden ivm mogelijk olie/vloeistof morsen, enz.

Wat is er nu wel, en wat niet toegestaan?

Alvast bedankt!
Rob
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Re: Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door Guido »

Gast schreef:Hallo,

Wat is er geregeld mbt het sleutelenan, bijv, auto's op straat cq je oprit? Er gaan nu de wildste verhalen de ronde: Waarschuwingen die uitgedeeld worden ivm mogelijk olie/vloeistof morsen, enz.

Wat is er nu wel, en wat niet toegestaan?

Alvast bedankt!
Rob
Is veelal in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) verboden.
Mocht u ook daadwerkelijk afgewerkte olie in de bodem brengen dan in de wet bodembescherming wet milieubeheer tevens van toepassing, dat zijn boetes waarvan u waarschijnlijk uw olie 5x bij een garage kan verversen.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6124
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

.............. en naast de boete draait u ook op voor de kosten van de bodemsanering. Die zijn nog aanzienlijker.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
KaPiche
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1051
Lid sinds: 10 jan 2004, 01:26
Roepnaam: Papa
Locatie: Omgeving Nederland
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contact:

Re: Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door KaPiche »

Gast schreef:Hallo,

Wat is er geregeld mbt het sleutelenan, bijv, auto's op straat cq je oprit? Er gaan nu de wildste verhalen de ronde: Waarschuwingen die uitgedeeld worden ivm mogelijk olie/vloeistof morsen, enz.

Wat is er nu wel, en wat niet toegestaan?

Alvast bedankt!
Rob
Ik ga er vanuit dat de vloer niet vloeistof dicht is en dat níét bewust vloeistof gelekt zou kunnen worden.
Je mag niet sleutelen op een niet vloeistof dichte vloer. De kans bestaat dat er schadelijke vloeistoffen in de vloer komen en dit is strafbaar. Ook al is die kans er volgens u niet, de "kans" is er wel.

Wetstekst

Wet bodembescherming
Artikel 13 Bespreking
Ieder die op of in de bodem handelingen verricht als bedoeld in de artikelen 6 tot en met 11 en die weet of redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat door die handelingen de bodem kan worden verontreinigd of aangetast, is verplicht alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd, teneinde die verontreiniging of aantasting te voorkomen, dan wel indien die verontreiniging of aantasting zich voordoet, de verontreiniging of de aantasting en de directe gevolgen daarvan te beperken en zoveel mogelijk ongedaan te maken. Indien de verontreiniging of aantasting het gevolg is van een ongewoon voorval, worden de maatregelen onverwijld genomen.
Als er wel opzettelijke vloeistof in de grond komt, dan wordt je nog zwaarder gestraft.

Vervolgens kan je te maken krijgen met de term "sleutelen". Wat is nu sleutelen. Alleen voor jezelf of ook voor andere. Want als je ook voor anderen gaat sleutelen zou de wet milieubeheer naar voren kunnen komen. De term inrichting kan ook naar voren komen als dat ter sprake is. Je gaat dan immers het milieu aantasten.

Wetstekst

inrichting: elke door de mens bedrijfsmatig of in een omvang alsof zij bedrijfsmatig was, ondernomen bedrijvigheid die binnen een zekere begrenzing pleegt te worden verricht
Vervolgens moet je jezelf volgens de wet dan melden als inrichting, anders is het strafbaar:
Art. 8.40 ivm art 4 AMVB ivm punt...X... van de bijlage.


Kortom veel info en officieel mag het niet!
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt allen.

Ik heb het hierbij over sleutelen aan m'n eigen auto. En ja: ook olieverversen. maar: Wel met een originele olie opvangbak. Deze is ongeveer 50x40cm, dus er valt absoluut geen spatje naast! Ook bij wekzaamheden met andere vloeistoffen staat er altijd die bak onder.
Verder doe ik natuurlijk alle werkzaamheden die je zoal af en toe aan een auto moet uitvoeren: remmen, bougie's, uitlaatsysteem, noem maar op.
1 á 2x per jaar een servicebeurt, zeg maar.

Dat lijkt me toch "redelijkerwijs" voldoende voorzorg.... Of zie ik het toch verkeerd? :?:
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7490
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Sleutelen aan auto's op straat of eigen terrein

Ongelezen bericht door SWAT »

Gast schreef:Bedankt allen.

Ik heb het hierbij over sleutelen aan m'n eigen auto. En ja: ook olieverversen. maar: Wel met een originele olie opvangbak. Deze is ongeveer 50x40cm, dus er valt absoluut geen spatje naast! Ook bij wekzaamheden met andere vloeistoffen staat er altijd die bak onder.
Verder doe ik natuurlijk alle werkzaamheden die je zoal af en toe aan een auto moet uitvoeren: remmen, bougie's, uitlaatsysteem, noem maar op.
1 á 2x per jaar een servicebeurt, zeg maar.

Dat lijkt me toch "redelijkerwijs" voldoende voorzorg.... Of zie ik het toch verkeerd? :?:
Er zijn Algemene Plaatselijke Verordeningen die het sleuten op of aan de openbare weg verbieden. Een oprit van de eigen woning is te kwalificeren als "aan de openbare weg".

U zult het dus in uw eigen plaatselijke verordening na moeten kijken. Vaak is die te raadplegen via de website van de gemeente
Stay safe out there.
Gesloten