Laseren in 30km zone

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Edje63
Infopolitie Gast

Laseren in 30km zone

Ongelezen bericht door Edje63 »

Mag er gelaserd worden in een 30 km zone?
Waar kan ik dat vinden?
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3713
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Laten we het anders stellen... Waarom zou dat NIET mogen?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 18 jan 2004, 10:13
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Ongelezen bericht door Julio »

Ja hoor, dat mag. Waar je het kan vinden? Er staat nergens specifiek in de wet dat er in een 30 km zone gelaserd mag worden. Er valt dus niet meer te vinden, dan dat de politie gebruik mag maken van apparatuur om de snelheid vast te stellen.
Venture
Stamgast
Stamgast
Berichten: 754
Lid sinds: 08 jul 2004, 19:55
Locatie: Eenheid Midden-Nederland
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contact:

Ongelezen bericht door Venture »

Antwoord: ja dat mag. Dat is niet ergens te vinden voor zover ik weet; er zijn volgens mij geen eisen gesteld aan laser locaties.
OvD-OC MDN
Gebruikersavatar
David_TSV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door David_TSV »

Als TSV man kan ik hierop zeggen dat wij als team vaak ingezet worden in 30 km zones.
Dit met name nav klachten van buurtbewoners mbt het onveilige gevoel door snelheid in een wijk/straat.

De 30 km weg of zone dient echter wel correct ingericht te zijn om het daadwerkelijk als een 30 km weg te laten fungeren.
Denk hieraan bv. de fietssuggestie stroken aan beide zijden van de weg, een poortconstructie van de 30 km zone borden en de verkeersremmende maatregelen.
Voordat wij als team in een 30 km zone of weg gaan controleren wordt dit eerst bekeken ism de wethouder Verkeer van een gemeente, onze verkeersadviseur en ook de Verkeersofficier.
Gebruikersavatar
KaPiche
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1051
Lid sinds: 10 jan 2004, 01:26
Roepnaam: Papa
Locatie: Omgeving Nederland
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contact:

Ongelezen bericht door KaPiche »

Venture schreef:Antwoord: ja dat mag. Dat is niet ergens te vinden voor zover ik weet; er zijn volgens mij geen eisen gesteld aan laser locaties.
Er zijn wel eisen gesteld aan de locaties, maar niet op deze manier.
Vorige week mijn lasercursus binnen gehaald.

Je mag er gewoon laseren.
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Gebruikersavatar
KingRalpH
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door KingRalpH »

Edje63,

Wil je misschien uitleggen waarom er niet gelaserd zou mogen in een 30 km zone??

Het klinkt namelijk alsof je er niet mee eens bent? Ben jezelf misschien betrapt op het te hard rijden in 30 km zone??

Met vriendelijke groet

Ralph
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8457
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Ongelezen bericht door MotoRon »

KingRalpH schreef:Edje63,

Wil je misschien uitleggen waarom er niet gelaserd zou mogen in een 30 km zone??

Het klinkt namelijk alsof je er niet mee eens bent? Ben jezelf misschien betrapt op het te hard rijden in 30 km zone??

Met vriendelijke groet

Ralph
Hij stelt gewoon de vraag of het mag, niet meer en niet minder...
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Unfo
Toplid
Toplid
Berichten: 497
Lid sinds: 10 aug 2007, 13:32
Locatie: Eenheid Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 40
Contact:

Ongelezen bericht door Unfo »

Er is een schrijven over 30 km/h zones van het BVOM. Ik zal ze weer eens opzoeken, dan post ik ze ff hier. Ik geloof dat namelijk begin oktober dit jaar de "hogere heren" toen weer wat nieuws besloten hadden. Het gaat er in iedergeval om dat een 30 zone zichzelf al handhaafd (door middel van drempels en overige infrastructuur). Ook geloof ik dat ze het hadden over aantoonbaar veel klachten of ongevallen. Dan pas mag er in een 30 zone gehandhaafd worden. Maar volgens mij hadden ze het hier ook over STRUTUREEL handhaven. Als er een onopvallende politiewagen achter je zit en je rijdt met 100 km/h door zo'n zone, nou dan mag je je rijbewijs gewoon inleveren hoor..

Ik zal eens kijken of ik die brief nog kan vinden.
Gebruikersavatar
David_TSV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door David_TSV »

@ Unfo: Daar doel ik dus op vandaar TSV (Team Subjectieve Verkeersonveilighied) die handhaaft in die zones waar klachten zijn of ongevallen zijn gebeurd ;-)
Gesloten