Bekeuring zonder staandehouding Bord C2

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Binnetie
Infopolitie Gast

Bekeuring zonder staandehouding Bord C2

Ongelezen bericht door Binnetie »

Ik kreeg gisteren een bekeuring in de bus.

Omschrijving overtreding: Rijden in strijd met een geslotenverklaring (Bord C2 van het RVV 1990. Een-richtingsverkeer)
Feitcode: R551B
Pleegdatum: 25 jan 2007

Na onderzoek ben ik eruit gekomen dat ik dus een weg ben ingereden waar ik niet in mocht rijden (een-richtingsweg) het bekende rode bord met de witte balk. Nu moet ik zeggen dat ik op die locatie helemaal geen bord heb zien staan.
De straat geeft aan dat het hartje centrum was en dat er allerlei kleine weggetjes zijn. Als wildvreemde moet je daar dan uit zien te komen.
Maar ik ben niet staande gehouden. Hoe zit dat nu precies? Want zo kan natuurlijk Jan en allemal een beurkering maken.

Hoe zit dit nu precies. Het sanctiebedrag is 75 euro.
Gebruikersavatar
Sietse
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 950
Lid sinds: 29 okt 2003, 20:56
Roepnaam: Sietse
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Ongelezen bericht door Sietse »

Dat is mogelijk, als de desbetreffende agent(e) de overtreding op het kenteken uitschrijft krijgt u dus niet ter plekke een geel bonnetje. Je hoeft ook niet altijd staande worden gehouden bij een overtreding (denk aan een flitspaal)
Dat Jan en alleman een bekeuring kunnen maken is dus niet het geval. Mensen die daarvoor geen bevoegdheid hebben mogen en kunnen waarschijnlijk ook geen bekeuring schrijven en die via het Centraal Justitieel Incasso bureau naar u sturen.

Oftewel, u zult moeten betalen.
D'ran
Gebruikersavatar
Binnetie
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Binnetie »

Opzich snap ik dat, maar bij een flitspaal hebben ze altijd de foto nog. Nu is er niks over bekend. Het kan zijn dat ik daar wel gereden heb, maar dat ik niks fouts gedaan heb...
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16736
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door Frans »

Het feit dat u een beschikking heeft thuisgekregen betekent dat een verbalisant heeft geconstateerd dat een auto met kenteken zus en zo op die lokatie die overtreding heeft gepleegd. Dat is een FEIT. De constatering "an sich" is voldoende om de beschikking volledig rechtsgeldig te laten zijn. Omdat het een bekeuring in het kader van de wet Mulder is hoeft in dit geval niet de verbalisant aan te tonen dat u daar WEL reed, nee, u moet als bestuurder (of in ieder geval kentekenhouder) bewijzen dat u daar NIET heeft gereden, althans dat u NIETS fouts heeft gedaan en dus de overtreding niet heeft gepleegd.

Voor de rest, tja, je hoeft niet staande te worden gehouden, een bonnetje te krijgen etc.etc. zoals de voorganger al heeft verteld.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Binnetie
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Binnetie »

Oke dan weet ik dat.
De acceptgiro is bij de bank. Het heeft geen nut om te laten liggen. Meteen afhandelen die zaak.
Bedankt voor de informatie!
Gesloten