wederom zwaailicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sjef TS
Infopolitie Gast

wederom zwaailicht

Ongelezen bericht door sjef »

Wederom een vraag over het hebben van een zwaailicht op een oldtimer voertuig. Ik heb in het archief gezocht maar vond geen antwoord op het volgende,
Als je volgens de wegenverkeers wet geen zwaailicht mag voeren op een oldtimer voertuig waarom word zo'n auto dan wel met een zwaailicht goedgekeurd door het RDW? Is het niet dat hun bij een invoerkeuring ook letten op aspecten van de WVW?

Sjef
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

wat bedoel je met goedkeuring van de RDW?

de toelatingseisen? de periodieke keuringseisen?

De rdw kijkt bij keuringen naar het VR (wat een aanhangsel van de WvW is) ze kijken niet naar het RVV of de WvW
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Eh... Guido

Voertuigreglement
toelatingseisen:
Artikel 3.2.51
Personenauto’s die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1996 mogen niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 3.2.41 en 3.2.46 dan wel krachtens artikel 3.2.40, tweede lid, is voorgeschreven of toegestaan.

permanente eisen:
Artikel 5.2.65
Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan
Lichten zijn wat anders dan een blauwe transparanten. Een blauw transparant mag u best op de auto hebben; als het maar geen lichtfunctie heeft.

Het lampje moet er dus uit en het licht mag niet eenvoudig worden ingeschakeld. Draadjes doorknippen of verwijderen dus.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik snap het punt wat je ten opzichte van mij wilt maken niet Duitser?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

...kap, tricky afkorting guido.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pianoman
Lid
Roepnaam: Harry
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Pianoman »

Hoezo, je mag mij best Pia noemen hoor............... :lol: :lol:
Verkeer is als een goede relatie: meer geven dan nemen.
Gesloten