Hallo,
Ik heb laatst gehoord dat vanaf 2007 minder rollerbankcontroles gingen komen door de blauwe nummerplaat. Hierdoor zou er meer controles worden verricht op het op heterdaad betrappen van te snel rijdende brommers. Is dit waar? en word het flink verminderd of zelfs helemaal afgeschaft? want mijn brommer rijd namelijk iets te hard, omdat hij dan veel soepeler rijd. Maar ik overtreed nooit de maximumsnelheid en breng niemand ingevaar
Alvast bedankt
minder rollerbanken?
Moderator: Moderatorteam
Ook een zwaar opgevoerde bromfiets krijgt gewoon een kenteken hoor. Er wordt helemaal niet gekeken naar technische gegevens. Alleen of het voertuig gestolen is.Venture schreef:Zover ik weet is dit niet waar. Daarnaast is het kenteken volgens mij geen zekerheid voor een goede brommer, er wordt mijns inziens zoveel gesjoemeld met het uitreiken van die kentekens... (bij de schouwing dus)
In dat opzicht valt het sjoemelen dus wel mee.
-
Schaaltje7 TS
- Infopolitie Gast
Het is wel zo dat er andere rollertestbanken komen, ipv kw/h en dan via een omrekentabel naar de constructiesnelheid, is dan meteen de constructiesnelheid afleesbaar, wel net zo duidelijk voor de klant
. Ik kan me niet voorstellen dat het minder zal worden, aangezien het beleid inmiddels al is teveel vermogen, geen mulderfeit meer, dan 4 weken regeling toepassen, indien men hier niet aan voldoet, kenteken op sturen naar RDW en daar zal het kenteken ongeldig worden verklaard. We gaan de goede kant op.