Boete voor rotonde verkeerd genomen
Moderator: Moderatorteam
-
Sypie TS
- Infopolitie Gast
Boete voor rotonde verkeerd genomen
Weet iemand de hoogte van een boete voor het verkeerd nemen van een rotonde? Ik heb deze zostraks een stukje linksom genomen.. Ook kreeg ik een boete voor het linksnemen van de vluchtheuvel (voor de rotonde). Ben erg benieuwd wat dit (ongeveer) gaat kosten, de agent kon mij daar geen direct antwoord op geven.
Vast bedankt!
Vast bedankt!
-
HVT RTM TS
- Infopolitie Gast
ik vermoed dat de agent u een boete op grond van art. 5 WVW heeft toegezegd. Volgens mij bepaald de OvJ dan de hoogte van de boete... even afwachten dus. Bij het vaststellen van de hoogte van de boete neemt de OvJ de omstandigheden en ernst van het strafbare feit in overweging
Laatst gewijzigd door HVT RTM op 05 jun 2006, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sypie TS
- Infopolitie Gast
-
HVT RTM TS
- Infopolitie Gast
Ik zou het echt niet weten, ik ben geen politieman, ik moet m`n sollicitatieformulier nog indienen.
Ik heb ook geen goed beeld van de situatie. Stel dat er niemand reed op die rotonde dan zal de OvJ het minder erg vinden dan dat je op een haar na een voetganger/fietser mist, vooral omdat dit kwetsbare weggebruikers zijn en een groot deel van de jaarlijkse verkeersdoden vormen. Voor een boetebedrag zou je het een van de dienders moeten vragen, maar die liggen nu op een oor.
Ik heb ook geen goed beeld van de situatie. Stel dat er niemand reed op die rotonde dan zal de OvJ het minder erg vinden dan dat je op een haar na een voetganger/fietser mist, vooral omdat dit kwetsbare weggebruikers zijn en een groot deel van de jaarlijkse verkeersdoden vormen. Voor een boetebedrag zou je het een van de dienders moeten vragen, maar die liggen nu op een oor.
Of zijn aan het werk..daanlatour schreef:Voor een boetebedrag zou je het een van de dienders moeten vragen, maar die liggen nu op een oor.
Maare in het feitenboekje vond ik M R 574: Rijden in strijd met verplichte rijrichting rotonde (bord D1). Boetebedrag € 50,-
En voor die vluchtheuvel kan M R 315a: Niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (rijdend) gebruikt zijn. Boetebedrag € 75,-
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Julio,
de eerste klopt.
rijden in strijd met verplichte rijrichting op een rotonde D1:
m R 574 – bord D1) = 50 euro.
De tweede moet echter zijn:
rijden in strijd met bord D2 (verkeerde kant van de vluchtheuvel:)
m R 575 – gebod voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft (D2) = 50 euro
de eerste klopt.
rijden in strijd met verplichte rijrichting op een rotonde D1:
m R 574 – bord D1) = 50 euro.
De tweede moet echter zijn:
rijden in strijd met bord D2 (verkeerde kant van de vluchtheuvel:)
m R 575 – gebod voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft (D2) = 50 euro
Deze is minder waarschijnlijk. Dit gaat alleen op als er sprake is van gevaar/hinder, en daarover lees ik niets in de vraag van de TS.daanlatour schreef:ik vermoed dat de agent u een boete op grond van art. 5 WVW heeft toegezegd. Volgens mij bepaald de OvJ dan de hoogte van de boete... even afwachten dus. Bij het vaststellen van de hoogte van de boete neemt de OvJ de omstandigheden en ernst van het strafbare feit in overweging
-
tcf TS
- Infopolitie Gast
Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat hier geen PV art 5 WvW wordt opgemaakt.
Er blijkt namelijk niet uit het verhaal of er ook daadwerkelijk gevaar of hinder is geweest, ondanks dat het natuurlijk absoluut niet goed te keuren is wat je hebt gedaan.
De feiten kunnen inderdaad gewoon dmv een mini-pv worden afgedaan.
Er blijkt namelijk niet uit het verhaal of er ook daadwerkelijk gevaar of hinder is geweest, ondanks dat het natuurlijk absoluut niet goed te keuren is wat je hebt gedaan.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Het is rond 2 uur vanacht gebeurd, er was geen overig verkeer op de weg (behalve die politieauto achter de bosjestcf schreef:Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat hier geen PV art 5 WvW wordt opgemaakt.
Vanzelfsprekend is het dan alsnog niet goed te keuren.
-
HVT RTM TS
- Infopolitie Gast
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast