Boete voor rotonde verkeerd genomen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sypie TS
Infopolitie Gast

Boete voor rotonde verkeerd genomen

Ongelezen bericht door Sypie »

Weet iemand de hoogte van een boete voor het verkeerd nemen van een rotonde? Ik heb deze zostraks een stukje linksom genomen.. Ook kreeg ik een boete voor het linksnemen van de vluchtheuvel (voor de rotonde). Ben erg benieuwd wat dit (ongeveer) gaat kosten, de agent kon mij daar geen direct antwoord op geven.

Vast bedankt!
HVT RTM TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door HVT RTM »

ik vermoed dat de agent u een boete op grond van art. 5 WVW heeft toegezegd. Volgens mij bepaald de OvJ dan de hoogte van de boete... even afwachten dus. Bij het vaststellen van de hoogte van de boete neemt de OvJ de omstandigheden en ernst van het strafbare feit in overweging
Laatst gewijzigd door HVT RTM op 05 jun 2006, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sypie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sypie »

Misschien toch een (voorzichtige) schatting? Weet ik in ieder geval ongeveer waar ik aan toe ben. In ieder geval bedankt voor het antwoord.
HVT RTM TS
Infopolitie Gast

Ik zou het echt niet weten, ik ben geen politieman, ik moet m`n sollicitatieformulier nog indienen.
Ik heb ook geen goed beeld van de situatie. Stel dat er niemand reed op die rotonde dan zal de OvJ het minder erg vinden dan dat je op een haar na een voetganger/fietser mist, vooral omdat dit kwetsbare weggebruikers zijn en een groot deel van de jaarlijkse verkeersdoden vormen. Voor een boetebedrag zou je het een van de dienders moeten vragen, maar die liggen nu op een oor.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

daanlatour schreef:Voor een boetebedrag zou je het een van de dienders moeten vragen, maar die liggen nu op een oor.
Of zijn aan het werk..;)

Maare in het feitenboekje vond ik M R 574: Rijden in strijd met verplichte rijrichting rotonde (bord D1). Boetebedrag € 50,-

En voor die vluchtheuvel kan M R 315a: Niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (rijdend) gebruikt zijn. Boetebedrag € 75,-
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Julio,

de eerste klopt.
rijden in strijd met verplichte rijrichting op een rotonde D1:
m R 574 – bord D1) = 50 euro.

De tweede moet echter zijn:
rijden in strijd met bord D2 (verkeerde kant van de vluchtheuvel:)
m R 575 – gebod voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft (D2) = 50 euro
daanlatour schreef:ik vermoed dat de agent u een boete op grond van art. 5 WVW heeft toegezegd. Volgens mij bepaald de OvJ dan de hoogte van de boete... even afwachten dus. Bij het vaststellen van de hoogte van de boete neemt de OvJ de omstandigheden en ernst van het strafbare feit in overweging
Deze is minder waarschijnlijk. Dit gaat alleen op als er sprake is van gevaar/hinder, en daarover lees ik niets in de vraag van de TS.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
tcf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door tcf »

Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat hier geen PV art 5 WvW wordt opgemaakt.
Er blijkt namelijk niet uit het verhaal of er ook daadwerkelijk gevaar of hinder is geweest, ondanks dat het natuurlijk absoluut niet goed te keuren is wat je hebt gedaan.

De feiten kunnen inderdaad gewoon dmv een mini-pv worden afgedaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

tcf schreef:Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat hier geen PV art 5 WvW wordt opgemaakt.
Er blijkt namelijk niet uit het verhaal of er ook daadwerkelijk gevaar of hinder is geweest, ondanks dat het natuurlijk absoluut niet goed te keuren is wat je hebt gedaan.

De feiten kunnen inderdaad gewoon dmv een mini-pv worden afgedaan.
Het is rond 2 uur vanacht gebeurd, er was geen overig verkeer op de weg (behalve die politieauto achter de bosjes :) )

Vanzelfsprekend is het dan alsnog niet goed te keuren.
HVT RTM TS
Infopolitie Gast

Als het geen art. 5 was, dan ben ik benieuwd waarom de agent niet wist hoe hoog de boete zou worden :?:
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

daanlatour schreef:Als het geen art. 5 was, dan ben ik benieuwd waarom de agent niet wist hoe hoog de boete zou worden :?:
Och, zijn wel wat redenen te bedenken maar de eerste die bij me opkomt is: geen feitenboekje bij zich! :wink:
Gesloten