Goedendag
Ik ben vorige week bekeurd omdat ik ergens inhaalde waar het blijkbaar niet mocht...over de gehele weg stonden er 2 doorgebroken strepen langs elkaar op de weg, mij is altijd geleerd dat als ze doorbroken zijn dat je mag inhalen. dus ik vind dit erg vreemd.
Ik heb even gekeken en er staat wel een klein inhaalverbod bordje aan het begin van de weg, alleen waarom zijn dan toch die strepen open...Ik kreeg trouwens een boete van 130 euro is dit wat er voor deze overtreding staat?
Alvast bedankt voor u antwoord,
Vrg,
Michael
inhaal
Moderator: Moderatorteam
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
- Flik
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Of het zijn misschien toch gewoon doorgetrokken strepen geweest, die u dan verkeerd beoordeeld heeft. Doorgetrokken strepen hebben soms hele smalle onderbrekingen die als afwateringsgootjes dienen. Deze smalle onderbrekingen maken van de doorgetrokken streep echter nog geen onderbroken strepen. Inhalen mag hier dan niet.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
De situatie die Dav schetst, kom ik het meeste tegen en ik ga dan ook onmiddellijk toegeven dat zoiets eigenlijk een hele verwarrende verkeerssituatie betreft...
De strepen geven aan dat er wel ingehaald mag worden, maar het verkeersbord 5 km terug heeft inhalen, in de basis, verboden (met een klein uitzonderingsbordje)...
Juridisch behoorlijk waterdicht, maar er moet toch een 'nettere' oplossing bestaan...
De strepen geven aan dat er wel ingehaald mag worden, maar het verkeersbord 5 km terug heeft inhalen, in de basis, verboden (met een klein uitzonderingsbordje)...
Juridisch behoorlijk waterdicht, maar er moet toch een 'nettere' oplossing bestaan...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
trappist TS
- Infopolitie Gast