Alround Politiemedewerker worden met vmbo basis
Moderator: Moderatorteam
-
Beveiligertje TS
- Infopolitie Gast
Alround Politiemedewerker worden met vmbo basis
Een goedenavond heren,
Ik had een vraag,
Ik zou graag bij de politie willen werken, zijnde Alround PolitieMedewerker.
Ik heb mijn opleiding beveiliger 1 en 2 afgerond.
Maar nu is mijn vraag,
Ik heb een diploma van het niveau VMBO basis beroeps, nu heb ik begrepen dat ik dan alleen Assistent politiemedewerker kan worden, hoe zit dit? Ik zou graag als motorrijder willen eidigen, hoe is dit te doen?
Met vriendelijke groeten,
Sonny Koning
Ik had een vraag,
Ik zou graag bij de politie willen werken, zijnde Alround PolitieMedewerker.
Ik heb mijn opleiding beveiliger 1 en 2 afgerond.
Maar nu is mijn vraag,
Ik heb een diploma van het niveau VMBO basis beroeps, nu heb ik begrepen dat ik dan alleen Assistent politiemedewerker kan worden, hoe zit dit? Ik zou graag als motorrijder willen eidigen, hoe is dit te doen?
Met vriendelijke groeten,
Sonny Koning
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Met niveau 3 kun je ook motorrijder worden. Als niveau 2 zijnde is dit in principe ook wel mogelijk, maar dan moet je doorstromen naar de rang van agent. Als surveillant, niveau 2, zul je niet op de motor komen, omdat je dan niet vuurwapendragende bent. Is toch wel zo veilig als je veel in je eentje werkt.
Solliciteren voor Ass politiemedewerker, hopelijk aangenomen worden en bijscholing al dan niet via een persoonlijk ontwikkelingsplan. Vast staat dat u voorlopig nog niet uitgestudeerd bent 
Let wel u stroomt niet zomaar automatisch door van niveau 2 naar niveau 3. Dit betekend goede beoordelingen, voorgedragen worden, solliciteren en wederom naar school om zo de evc's te behalen die nodig zijn om naar niveau 3 "bevorderd" te worden.
succces, Mashi
Let wel u stroomt niet zomaar automatisch door van niveau 2 naar niveau 3. Dit betekend goede beoordelingen, voorgedragen worden, solliciteren en wederom naar school om zo de evc's te behalen die nodig zijn om naar niveau 3 "bevorderd" te worden.
succces, Mashi
-
Beveiligertje TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Als u wordt aangenomen als niveau 2 heeft u na de opleiding een proeftijd van ik meen 1 jaar. Daarna zal u in overleg met uw ploegleiding en hrm een POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) op moeten maken. Via het POP kunt u eventueel cursussen en trajecten aangeboden krijgen om zo eventueel de verkorte opleiding in te gaan om uiteindelijk niveau 4 te kunnen worden.
Betekend dus dat u meer als gemiddeld moet functioneren en dat is in dit stadium Koffiedik kijken.
U zou er ook voor kunnen kiezen om op niveau 2 aangenomen te worden en in eigen tijd een opleiding te gaan volgen en zo uw "papieren" niveau omhoog te brengen. Zo kunt u op weg naar de nieuwe opleiding misschien wel vrijstellingen van behaalde competentie's te krijgen.
Neem eens contact op met bureau werving en selectie en vraag daar eens naar de (on)mogelijkheden.
mashi
Betekend dus dat u meer als gemiddeld moet functioneren en dat is in dit stadium Koffiedik kijken.
U zou er ook voor kunnen kiezen om op niveau 2 aangenomen te worden en in eigen tijd een opleiding te gaan volgen en zo uw "papieren" niveau omhoog te brengen. Zo kunt u op weg naar de nieuwe opleiding misschien wel vrijstellingen van behaalde competentie's te krijgen.
Neem eens contact op met bureau werving en selectie en vraag daar eens naar de (on)mogelijkheden.
mashi
Sedert het nieuwe politie-onderwijs is dit niet meer mogelijk men zal naast uitmuntend functioneren voorgedragen moeten worden, bijscholing moeten krijgen en evc's moeten gaan behalen.foreverblue schreef:Als je niveau 2 doet, en je wil als hoofdagent eindigen ?? Nou, dan mag je van geluk spreken als je agent mag worden. Als je eenmaal agent bent, dan word je bij de meeste korpsen na een bepaalde tijd (vaak 2 jaar) automatisch tot hoofdagent bevorderd, bij voldoende presteren.
De tijd van automatisch van agent naar hoofdagent is voorbij.
mashi
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Zoals Mashi al aangaf is het een zeer lange weg. De bevordering van agent naar hoofdagent is alleen nog maar mogelijk door weer bij te studeren.Beveiligertje schreef:Oke dus het zou mogelijk, zijn, maar hoelang zou alles bij elkaar ongeveer duren? Met bedoeling tot Alround politiemedewerker/
met vriendelijke groet,
Sonny
Wanneer u graag agent (niv 3) of hoofdagent (niv 4) wilt worden dan adviseer ik u om eerst een opleiding te volgen die toegang geeft tot de politie opleiding niveau drie. De stap van niveau 2 naar 3 is (maar dat is mijn ervaring) nog moeilijker dan die van drie naar vier.
Succes
Let wel forever, dit is geen keiharde regel, ik ken er namelijk 2, surveillanten, waarvan er 1 al 10 jaar op de motor zit...foreverblue schreef:Met niveau 3 kun je ook motorrijder worden. Als niveau 2 zijnde is dit in principe ook wel mogelijk, maar dan moet je doorstromen naar de rang van agent. Als surveillant, niveau 2, zul je niet op de motor komen, omdat je dan niet vuurwapendragende bent. Is toch wel zo veilig als je veel in je eentje werkt.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Zijn deze dan wel vuurwapendragende ? Anders krijg ik daar toch wat bedenkingen bij qua veiligheid...::Frans::.. schreef:Let wel forever, dit is geen keiharde regel, ik ken er namelijk 2, surveillanten, waarvan er 1 al 10 jaar op de motor zit...foreverblue schreef:Met niveau 3 kun je ook motorrijder worden. Als niveau 2 zijnde is dit in principe ook wel mogelijk, maar dan moet je doorstromen naar de rang van agent. Als surveillant, niveau 2, zul je niet op de motor komen, omdat je dan niet vuurwapendragende bent. Is toch wel zo veilig als je veel in je eentje werkt.
Waarom ? Douanebeambten, boswachters en noem er nog eens een aantal op dragen toch allemaal een vuurwapen? Waarom zet je dan vraagtekens bij deze surveillanten ?? (BTW, nee, ze hebben geen vuurwapen)foreverblue schreef:Zijn deze dan wel vuurwapendragende ? Anders krijg ik daar toch wat bedenkingen bij qua veiligheid...::Frans::.. schreef:Let wel forever, dit is geen keiharde regel, ik ken er namelijk 2, surveillanten, waarvan er 1 al 10 jaar op de motor zit...foreverblue schreef:Met niveau 3 kun je ook motorrijder worden. Als niveau 2 zijnde is dit in principe ook wel mogelijk, maar dan moet je doorstromen naar de rang van agent. Als surveillant, niveau 2, zul je niet op de motor komen, omdat je dan niet vuurwapendragende bent. Is toch wel zo veilig als je veel in je eentje werkt.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
We gaan boswachters toch zekers niet vergelijken met politieambtenaren he
Niet dat boswachters e.d. minder zijn, maar ze hebben wel een iets andere taakstelling. Maar dat is een discussie die niet gevoerd hoeft te worden. Dat er surveillanten zonder vuurwapen op de motor zitten is hartstikke mooi, ik zou het alleen zelf niet willen.
-
Beveiligertje TS
- Infopolitie Gast
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Mmmm, zonder handboeien en pepperspray ga ik niet graag op pad (alleen op de motor). Maar m'n vuurwapen durf ik wel thuis te laten. Zal er misschien mee te maken hebben waar in Nederland je werkt?! Tussen de koeien of in de grote stad....foreverblue schreef:We gaan boswachters toch zekers niet vergelijken met politieambtenaren heNiet dat boswachters e.d. minder zijn, maar ze hebben wel een iets andere taakstelling. Maar dat is een discussie die niet gevoerd hoeft te worden. Dat er surveillanten zonder vuurwapen op de motor zitten is hartstikke mooi, ik zou het alleen zelf niet willen.