goedenmorgen,
mijn naam is dick en woon in belgie.
nu is mijn vraag,ik heb vorige wek mijn auto geruild met een nederlander,die wilde graag mijn auto ,na alles vertelt te hebben over die auto is de deal gesloten,nu het probleem"hij kon die auto niet thuis krijgen (immers de belgische platen zijn persoons gebonden)dus ik in volle vertrouwen een papier opgemakt met de tekst dat wij geruild hadden en hij zijn auto naar huis kon rijden met mijn platen en als hij dan thuis kwam hij de platen terug zou sturen met de post.
na een 3 tal dagen krijg ik een mail van hem met het gezegde van ik heb problemen met de rdw ik wil terug ruilen.mijn antwoord was nee ruil is ruil en het staat op papier .
nu krijg ik dus mijn platen niet meer terug WAT NU ??????????
mvg dick
belgische kenteken platen
Moderator: Moderatorteam
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Jammer dat het zo gegaan is.
Heb nl. zelf met mijn geimporteerde motor hetzelfde gedaan en de belgische kentekenplaat WEL netjes terug gestuurd..
Ik begrijp dat je zelf geen enkel probleem hebt met de ruil en het op naam zetten etc. van de nederlandse auto.
Degene die jou "oude" auto heeft, inclusief belgische kentekenplaat, dus wel.
Als de deal op papier staat en tevens de voorwaarde dat jou kentekenplaat terug gestuurd wordt bij aankomst in Nederland dan lijkt het mij dat er door de Nederlander verduistering wordt gepleegd mbt de kentekenplaten.
Daar zal je dus aangifte van moeten doen.
Het feit dat de auto's geruild zijn of eerst verkocht (auto geruild voor geld) waarna je een andere auto in Nederland terug koopt (geld ruilen voor auto) blijft gelijk en maakt mijns inziens niets uit. (i will be corrected if i'm wrong..
)
De normale invoerprocedure kan normaal afgehandeld worden lijkt mij, mits je als belg dan wel de Nederlandse kentekenbewijzen in handen hebt.
Als de Nederlander, om wat voor reden dan ook, van de verkoop of ruil af wil zal hij dat via een rechtbank moeten gaan spelen vrees ik, tenminste => als het allemaal goed en duidelijk op papier staat!
Sucses!
Heb nl. zelf met mijn geimporteerde motor hetzelfde gedaan en de belgische kentekenplaat WEL netjes terug gestuurd..
Ik begrijp dat je zelf geen enkel probleem hebt met de ruil en het op naam zetten etc. van de nederlandse auto.
Degene die jou "oude" auto heeft, inclusief belgische kentekenplaat, dus wel.
Als de deal op papier staat en tevens de voorwaarde dat jou kentekenplaat terug gestuurd wordt bij aankomst in Nederland dan lijkt het mij dat er door de Nederlander verduistering wordt gepleegd mbt de kentekenplaten.
Daar zal je dus aangifte van moeten doen.
Het feit dat de auto's geruild zijn of eerst verkocht (auto geruild voor geld) waarna je een andere auto in Nederland terug koopt (geld ruilen voor auto) blijft gelijk en maakt mijns inziens niets uit. (i will be corrected if i'm wrong..
De normale invoerprocedure kan normaal afgehandeld worden lijkt mij, mits je als belg dan wel de Nederlandse kentekenbewijzen in handen hebt.
Als de Nederlander, om wat voor reden dan ook, van de verkoop of ruil af wil zal hij dat via een rechtbank moeten gaan spelen vrees ik, tenminste => als het allemaal goed en duidelijk op papier staat!
Sucses!
-
dick TS
- Infopolitie Gast