Wij zijn twee stagiaires van Slachtofferhulp Nederland.
Voor school werken wij samen aan een onderzoek over de
netwerkpartners van Slachtofferhulp.
Wij willen graag weten of beginnende politie mensen tijdens hun opleiding informatie krijgen over
Slachtofferhulp. Wij hebben namelijk verschilende politiemensen geinterviewd
en daar kwamen verschillende antwoorden uit.
Zouden jullie ons een beeld kunnen schetsen hoe dat er dan uit ziet? Is de informatie beknopt of juist heel uitgebreid?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Met vriendelijke groet,
Barbara Klinkvis en Samantha Sluiter
info politie opleidingen
Moderator: Moderatorteam
Voor het onderdeel Sociaal Psychische Problematiek en Verkeersongevallen hebben wij een gastcollege gehad van twee medewerkers van Slachtofferhulp. Deze mensen hebben o.a. uitleg gegeven over werkwijzen en voor wie Slachtofferhulp bedoeld is. Ik heb hierdoor een duidelijker beeld gekregen van deze organisatie en vind het dus erg nuttig dat hier tijdens de opleiding aandacht aan besteed wordt.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
_Isabel TS
- Infopolitie Gast
Heel toevallig heb ik laatst met mijn klas een presentatie gekregen van een collega van jullie.
Hier is ons uitgebreid verteld over de inhoud van slachtofferhulp, psychisch, adviserend en administratief.
Ook zijn wij verplicht om tijdens het examen, aangiftes opnemen, de wet Terwee uit te leggen.
In de Wet Terwee komen jullie voornamelijk voor.
Ik hoop dat dit een antwoord is op jullie vraag ??
groetjes
Hier is ons uitgebreid verteld over de inhoud van slachtofferhulp, psychisch, adviserend en administratief.
Ook zijn wij verplicht om tijdens het examen, aangiftes opnemen, de wet Terwee uit te leggen.
In de Wet Terwee komen jullie voornamelijk voor.
Ik hoop dat dit een antwoord is op jullie vraag ??
groetjes
Ik denk dat een wat specifiekere inhoud van de lessen zelf zeer welkom is bij de dames stagiaires. Hoe verliep de les, wat werd er allemaal verteld over het bureau slachtofferhulp zelf, wat werd er verteld over de onderdelen, welke _Isabel aan heeft gedragen.....
Ik kan de dames niet antwoorden, aangezien mijn opleiding alweer zo'n 27 jaar geleden is gegeven, derhalve mijn vraag aan de studenten, die het allemaal heel vers in het hoofd (moeten) hebben, om uitgebreid te antwoorden.
Dus aanvullingen voor de dames?: Graag.....
Ik kan de dames niet antwoorden, aangezien mijn opleiding alweer zo'n 27 jaar geleden is gegeven, derhalve mijn vraag aan de studenten, die het allemaal heel vers in het hoofd (moeten) hebben, om uitgebreid te antwoorden.
Dus aanvullingen voor de dames?: Graag.....
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
wat valt er meer te zeggen, je zoekt uit wat ihkv de wet terwee de politie verplicht is te doen.
Je maakt een zin ervan die voor jezelf en een burger helder en duidelijk is.
Zelf inzicht krijgen in wat slachtofferhulp kan bieden is een vereist.
Ik meld het altijd bij elke aangifte die ik opneem en zaken waarbij ik denk dat iemand er baat bij heeft.
Wij hebben geen presentatie gehad op school over slachtofferhulp, zelf achter gekomen
Je maakt een zin ervan die voor jezelf en een burger helder en duidelijk is.
Zelf inzicht krijgen in wat slachtofferhulp kan bieden is een vereist.
Ik meld het altijd bij elke aangifte die ik opneem en zaken waarbij ik denk dat iemand er baat bij heeft.
Wij hebben geen presentatie gehad op school over slachtofferhulp, zelf achter gekomen
-
Barbara en Samantha TS
- Infopolitie Gast
Reactie op ons onderzoek
Wij willen jullie harstikke bedanken voor jullie reacties!
Fijn dat er gereageerd wordt en ook zo snel!
We zijn er helemaal uitgekomen met ons verslag!
Bedankt!
Groetjes Barbara Klinkvis en Samantha Sluiter
stagiaires Slachtofferhulp Nederland
Fijn dat er gereageerd wordt en ook zo snel!
We zijn er helemaal uitgekomen met ons verslag!
Bedankt!
Groetjes Barbara Klinkvis en Samantha Sluiter
stagiaires Slachtofferhulp Nederland