fraude
Moderator: Moderatorteam
-
anneke Butter TS
- Infopolitie Gast
fraude
het lijkt er op dat mijn ex man fraude pleegd ik wordt continu geconfronteerd met diverse instellingen en instandstie s die mijn lastig vallen . tevens zijn er deurwaarders die mijn zijn achterstand in betalingen vorderen . IK kan niet achterhalen waar hij werkt of woont zelfs de gemeente waar hij het laatst woonachtig was kwam bij mij vragen waar hij gebleven zou zijn . hoe kan ik het beste handelen en welke wegen moet ik dan bewandelen .? Ik kan hier niet meer mee verder ,
-
cyclops8 TS
- Infopolitie Gast
Jouw verhaal is niet duidelijk genoeg om hier een passend antwoord op te geven.
Een van de dingen die ik graag zou willen weten is: wanneer zijn jullie gescheiden? Is dit lang geleden?
Wanneer jullie pas geleden zijn gescheiden, kan het inderdaad zo zijn dat de deurwaarder bij jou langskomt voor schulden welke hij heeft gemaakt toe jullie nog getrouwd waren. (tenminste wanneer er zoals in de meeste gevallen sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen)
Tijdens jullie huwelijk was er sprake van gemeenschap van goederen, dit betreft ook de schulden die eventueel door jouw toenmalige man zijn aangegaan.
Voor schulden die hij heeft gemaakt na de scheiding kan jij natuurlijk niet aansprakelijk worden gehouden.
Dat er allemaal instellingen langskomen voor jouw ex is natuurlijk erg lastig, maar ik neem aan dat wanneer jij aangeeft dat hij verhuisd is, zij niet langer meer langskomen...
Mocht het zo zijn dat hij na jullie huwelijk jouw naam heeft misbruikt om zo schulden te maken, dan heeft hij zich mogelijk schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte of fraude. In deze gevallen is het verstandig eens binnen te lopen bij het plaatselijke politiebureau en hier de overweging tot het doen van aangifte te bespreken.
ik wens je in ieder geval veel succes!
Een van de dingen die ik graag zou willen weten is: wanneer zijn jullie gescheiden? Is dit lang geleden?
Wanneer jullie pas geleden zijn gescheiden, kan het inderdaad zo zijn dat de deurwaarder bij jou langskomt voor schulden welke hij heeft gemaakt toe jullie nog getrouwd waren. (tenminste wanneer er zoals in de meeste gevallen sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen)
Tijdens jullie huwelijk was er sprake van gemeenschap van goederen, dit betreft ook de schulden die eventueel door jouw toenmalige man zijn aangegaan.
Voor schulden die hij heeft gemaakt na de scheiding kan jij natuurlijk niet aansprakelijk worden gehouden.
Dat er allemaal instellingen langskomen voor jouw ex is natuurlijk erg lastig, maar ik neem aan dat wanneer jij aangeeft dat hij verhuisd is, zij niet langer meer langskomen...
Mocht het zo zijn dat hij na jullie huwelijk jouw naam heeft misbruikt om zo schulden te maken, dan heeft hij zich mogelijk schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte of fraude. In deze gevallen is het verstandig eens binnen te lopen bij het plaatselijke politiebureau en hier de overweging tot het doen van aangifte te bespreken.
ik wens je in ieder geval veel succes!
-
saskia1950 TS
- Infopolitie Gast
cyclops8,cyclops8 schreef: Dat er allemaal instellingen langskomen voor jouw ex is natuurlijk erg lastig, maar ik neem aan dat wanneer jij aangeeft dat hij verhuisd is, zij niet langer meer langskomen...
dit klopt dus echt niet, indien de schulden ten tijde van het aangaan gemaakt zijn toen de gemeenschap van goederen nog bestond, zullen de schuldeisers gewoon gaan vorderen bij de vrouw, want zij wordt beschouwd als mede hoofdelijk verantwoordelijk.
alleen met bewijs van de burgerlijke stand waar de datum van ontbinding van het huwelijk ingeschreven staat zal gelden, de daarna gemaakte schulden door haar ex-man zijn dan niet meer bij haar te vorderen.
de schuldeisers zullen blijven proberen te halen wat er te halen valt.
heeft de vrouw echter een hypotheek of belastingschuld op alleen haar naam, dan kan zij de schuldeisers vertellen dat er bij haar niets te incasseren is omdat de belastingdienst of de hypotheekverstrekker altijd voorgaan bij het innen van schulden.
misschien komen ze dan voorlopig niet meer aan de deur.
ook ik wens haar veel succes, want ik weet uit ervaring hoe vervelend dit is.