Ik ben eigenlijk op zoek naar een lijst, een soort chequelist om eventueel gestolen goederen op te sporen. In het huis van mijn broer is gisteravond ingebroken. Hij moet nu inventariseren wat hij allemaal kwijt is. Aangezien ze alle kamers door zijn gegaan (ja, zelfs de kinderkamer ) is het best lastig om te bedenken wat er overal kwijt zouden kunnen zijn.
Is er iemand die hier tips of een soort chequelist in kan geven zodat ze niet over een jaar nog dingen tegenkomen die toch ook nu gestolen waren? Het probleem is dat je het dan namelijk niet meer kan aangeven bij de verzekering.
als het goed is krijg je van de politie een goederenlijst waarop je alles kan zetten wat je mist. en worden er ook zaken op genoemd. vraag het ze eens.
Bedankt voor jullie antwoorden. Helaas zijn ze niet zoveel opgeschoten. Ze heeft gezocht in de papieren maar kon geen goederenlijst vinden. Daarna zijn ze naar het politiebureau gegaan om een goederenlijst te halen maar dat was een blanco lijst. Ze hebben gevraagd om juist een hulplijst te krijgen om te bedenken wat ze eventueel nog meer kwijt zouden kunnen zijn. Het gebeurt zo vaak dat je er pas later achter komt zo van...oh...dat hadden ze ook meegenomen. maar dan is het te laat voor de verzekering.
nu weet ik dat er geen twee huishoudens hetzelfde zijn maar had verwacht dat er wel een soort richtlijnen waren of hulp daarin.
De dienstdoende medewerker van het buro had niets meer dan die blanco lijst waar ze zelf de spullen op in konden vullen.
Dus nog steeds, zo'n lijst is van harte welkom. De discette is trouwens wel handig. Vooral als preventie!