Hallo mensen,
Gezien de nieuwe wetten omtrent het kindervervoer heb ik de volgende vraag:
Mijn neefje van 8 jaar is langer dan 1.35 meter, nu weet ik dat hij niet meer op een zitverhoger hoeft te zitten. Mijn vraag is nu mag hij voorin de auto (de auto heeft een airbag aan de passagierskant). Als hij op de zitverhoger voorin de auto plaatsneemt is hij zelfs nog groter dan mijn moeder dus zou dit geen gevaar moeten opleveren als de airbag in werking treedt of wel?
Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven op deze vraag.
(deze vraag komt namelijk tot stand omdat ik 4 neefjes heb en een middenklasser wat betreft auto dus dan sta je soms met je handen in het haar hoe je de jongens veilig en wel in de auto krijgt en dan ook nog volgens de regels)
Ik hoor graag.
Vriendelijke groeten,
Ilse.
regels omtrent kindervervoer
Moderator: Moderatorteam
- Bartikel
- Roepnaam: Bart
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Dag Ilse,
Je vraag:
Groetjes Bartikel
Je vraag:
Ja, er wordt in de nieuwe wet niet meer gesproken over de zitplaatsen. Kinderen ( iedereen onder de 18 ) die groter zijn dan 1.35 meter mogen voorin zitten. Uiteraard wel in de gordel. De airbag mag dan natuurlijk gewoon geactiveerd zijn.Mijn neefje van 8 jaar is langer dan 1.35 meter, nu weet ik dat hij niet meer op een zitverhoger hoeft te zitten. Mijn vraag is nu mag hij voorin de auto (de auto heeft een airbag aan de passagierskant). Als hij op de zitverhoger voorin de auto plaatsneemt is hij zelfs nog groter dan mijn moeder dus zou dit geen gevaar moeten opleveren als de airbag in werking treedt of wel?
Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!