In beslagname motor door geluid
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
In beslagname motor door geluid
Ik ben toenet aangehouden omdat mijn motor duidelijk teveel geluid maakt. (geen e-keur dempers)
ik ben er met een waarschuwing afgekomen, maar de agent in kwestie zei dat als ie me de volgende keer aanhoud, dat de motor dan mee gaat naar het bureau en dat er een geluidsmeting uitgevoerd wordt. dit klinkt allemaal niet zo vreemd in de oren.
maar hij zei ook dat als de motor meer als 10db boven het standaard geluid zit, dat ie dan wordt aangeboden aan domeinen en dat ik hem dan definitief kwijt ben. is dit een nieuwe regel ofzo?
voor zover ik weet kunnen ze je uitlaat in beslag nemen of je moet je motor laten herkeuren bij de RDW. dit natuurlijk incl een boete...
ik ben er met een waarschuwing afgekomen, maar de agent in kwestie zei dat als ie me de volgende keer aanhoud, dat de motor dan mee gaat naar het bureau en dat er een geluidsmeting uitgevoerd wordt. dit klinkt allemaal niet zo vreemd in de oren.
maar hij zei ook dat als de motor meer als 10db boven het standaard geluid zit, dat ie dan wordt aangeboden aan domeinen en dat ik hem dan definitief kwijt ben. is dit een nieuwe regel ofzo?
voor zover ik weet kunnen ze je uitlaat in beslag nemen of je moet je motor laten herkeuren bij de RDW. dit natuurlijk incl een boete...
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Anonymous schreef:beetje open antwoord.SWAT schreef:De wet biedt de mogelijkheid om voorwerpen in beslag te nemen. Wij sleutelen niet.
ben ik hem kwijt als ie meer dan 10db boven standaard geluid maakt?
De concrete vraag van "gast" is dus....een agent spreekt hem op straat aan en zegt op grond van wat hij met zijn menselijke oor hoort dat "gast" naar een plek voor technisch onderzoek (--> geluidsmeting) moet rijden.
Die geluidsmeter zal vast niet op het dichtsbijzinde buro aanwezig zijn dus zal de motor daar even "uit het verkeer" genomen worden in afwachting van het onderzoek.
Als uit het technisch onderzoek (--> geluidmeting) blijkt dat de overschrijding van het uitlaatgeluid boven de +10dB komt....is er dan een reële kans dat zijn gehele motorfiets in beslag genomen word en vervolgens verbeurd verklaard....?
Als ik het zo goed vertaal Base ??
Mijn mening: je motor gaat naar het buro, na maximaal 1 of 2 dagen volgt een geluidmeting door de verkeerstechnische dienst en bij overschrijding van meer dan 10dB volgt een stevig bon + inname kentekenbewijs en die krijg je pas terug nadat je de motor binnen 30 dagen ter keuring bij het RDW hebt aangeboden. Wacht je langer als die 30 dagen dan ben je het haasje want dan gaat het kentekenbewijs in de shredder.....
Theoretisch zou in beslagname en verbeurdverklaring van de gehele motor dan misschien kunnen, maar dan zou ook een first offender winkeldief 4 jaar cel kunnen krijgen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast2 TS
- Infopolitie Gast
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Wacht nou even....als er 1 plek op het internet is waar ik wel eens verbeterd zou kunnen worden in hoe het wel of niet in elkaar zit op politiegebied...dan is dat hier op dit forum welAnonymous schreef:ah kijk. daar heb ik wat aan. thanks bak.![]()
agent zat dus in feite te bluffen.
Even wachten dus wat de andere, wat meer in deze materie ingeschoten, politiemensen ervan vinden
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Het werkt hier net even anders. Ander forum en dus word er hier op een andere manier naar dit soort zaken gekeken.gast2 schreef:Nah lekker dan, stel dat je even geen 400 euro voor 2 standaard nieuwe TL-S dempers hebt liggen, of op kan hoesten binnen 30 dagen, mag je opnieuw je motor fiets op kenteken laten zetten..![]()
Gr mf'r 933
Hij weet dat hij met pijpen rondrijdt die teveel lawaai maken, nu weet hij dus ook wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn.
Het is dus zijn eigen verantwoording en dan dus niet zielig lopen doen achteraf.
Niemand heeft er hier wat aan als we met z'n allen nu hier over het beleid of politieoptreden gaan lopen gallen.
Sterker nog ...het topic zal dan, begrijpelijkerwijs, snel op slot gaan en Base krijgt dan dus niet de info waar hij naar vraagt en die hij hier zou kunnen krijgen.
Benadeel hem dus aub niet door hier je eventuele frustratie's van je af te willen schrijven!!!
Laatst gewijzigd door Baksteen op 12 mar 2006, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
kijk, dit vind ik nou weer jammer. totaal geen begrip voor de hele zaak. en die autoritaire toon siert je ook niet echt, vooral als ik kijk in wat voor functie je hebt.gvdbor schreef:IS er iemand in politieland die jou verplicht om met die motor de weg op te gaan?
verder geen vragen.
ok, ik wacht rustig af...Baksteen schreef:Wacht nou even....als er 1 plek op het internet is waar ik wel eens verbeterd zou kunnen worden in hoe het wel of niet in elkaar zit op politiegebied...dan is dat hier op dit forum wel
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Nee, dit getuigt van lekker optreden ???Anonymous schreef:kijk, dit vind ik nou weer jammer. totaal geen begrip voor de hele zaak. en die autoritaire toon siert je ook niet echt, vooral als ik kijk in wat voor functie je hebt.gvdbor schreef:IS er iemand in politieland die jou verplicht om met die motor de weg op te gaan?
verder geen vragen.![]()
Dus volgens jou moeten we iemand met gevaarlijke en/of hindelijke voertuigen maar lekker rond laten rijden als het iemand even niet uit komt.
O sorry meneer, u krijgt pas over twee maanden vakantiegeld, laat dan over twee maandjes maar zien dat u die gladde slicks onder de auto vervangen heeft voor twee nieuwe bandjes met profiel.....
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
typ/spellings foutje. niet iets bijzonders.MotoRon schreef:als je er iets in wil wijzigen, kan dat geregeld worden. Stuur me in dat geval even een mailtje met de aangepaste tekst.Anonymous schreef:hmmm... jammer dat ik die rare zin in mn vorige reply niet kan editten
de dempers die ik erop heb zitten maken meer geluid, maar zeker niet wat ik soms hoor bij andere weggebruikers.rai schreef:Nee, dit getuigt van lekker optreden ???Anonymous schreef:kijk, dit vind ik nou weer jammer. totaal geen begrip voor de hele zaak. en die autoritaire toon siert je ook niet echt, vooral als ik kijk in wat voor functie je hebt.gvdbor schreef:IS er iemand in politieland die jou verplicht om met die motor de weg op te gaan?
verder geen vragen.![]()
Dus volgens jou moeten we iemand met gevaarlijke en/of hindelijke voertuigen maar lekker rond laten rijden als het iemand even niet uit komt.
ik vind dat je het wel wat groter maakt dat het is. een wat lawaaierige uitlaat is in mijn ogen niet gevaarlijk. hinderlijk ook niet. als je die 10 seconden dat die ene motor voorbij rijd al als hinderlijk ervaart, dan kan je beter op een onbewoond eiland wonen want dan zijn er waarschijnlijk nog tientallen dingen waar je je aan zal ergeren.
en die vergelijking met slicks vind ik helemaal nergens op slaan. volgens mij is wat meer geluid (tot op zekere hoogte) niet gevaarlijk voor jezelf of je mede weggebruikers.