Ik zat gister bij een vriend van mij in de auto en verderop stond een undercover politieauto die ons nadat we langs kwamen achterna ging en ons een stop teken gaf. De agent vroeg aan die vriend van mij zijn autopapieren en rijbewijs. Ik snapte niet waarvoor de werden aangehouden en vroeg dus aan die agent wat de reden hiervoor was, waarop hij antwoorde dat hij twee jongeren in een auto verdacht vond. Hoezo vooroordelen? Dit is toch gewoon onzin. Is er nou echt niets beters te doen? En de agent wilde ook mijn legimatie zien, terwijl ik als bijrijder er al helemaal niets mee te maken heb. Heb wel gewoon m'n legitimatie laten zien, maar het lijkt me toch een beetje een nutteloze actie, tenzij hij gefrustreerd was en graag een boete wilde uitdelen. De agent kwam erachter dat alles gewoon klopte en stapte weer in om vervolgens weer vrolijk zonder gordel weg te rijden.
Waar is dit goed voor?
Vooroordelen
Moderator: Moderatorteam
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Waarschijnlijk ter controle op de bepalingen uit de Wegen Verkeerswet 1994.
Wat de beweegredenen van deze agent zijn geweest, kunnen wij niet beoordelen want we zijn er niet bijgeweest.
Wat de beweegredenen van deze agent zijn geweest, kunnen wij niet beoordelen want we zijn er niet bijgeweest.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
Gewoon een simpele controle gericht op de bepalingen uit de Wegenverkeerswet 1994, zoals Rich al eerder zei.
Misschien bleek uit deze controle wel dat de auto waar jullie in reden niet verzekerd of niet APK gekeurd was. Misschien bleek tijdens deze controle wel dat een van jullie nog een boete of iets dergelijks had open staan.
Dus toch niet zo'n hele zinloze actie....
Misschien bleek uit deze controle wel dat de auto waar jullie in reden niet verzekerd of niet APK gekeurd was. Misschien bleek tijdens deze controle wel dat een van jullie nog een boete of iets dergelijks had open staan.
Dus toch niet zo'n hele zinloze actie....
Re: Vooroordelen
De meeste agenten zijn gefrustreerd en zitten vol vooroordelen, dat moet toch onderhand wel bekend zijn. Ook is het een bekend gegeven dat als je dan een beetje vrolijk wilt worden je gewoon een willekeurige auto aan de kant zet om die uitgebreid te controleren. Bij voorkeur dan bekeuren voor iets wat niet strafbaar is. Daarnaast waren ze ongetwijfeld bang voor echte criminelen. Het is derhalve ook prettiger om je met een lasergun oid te verstoppen achter een boom en daar zielige oude vrouwtjes op te schrijven.Anonymous schreef:..... Hoezo vooroordelen? Dit is toch gewoon onzin. Is er nou echt niets beters te doen? ...... maar het lijkt me toch een beetje een nutteloze actie, tenzij hij gefrustreerd was en graag een boete wilde uitdelen. De agent kwam erachter dat alles gewoon klopte en stapte weer in om vervolgens weer vrolijk zonder gordel weg te rijden.
Waar is dit goed voor?
Uiteraard rijden ze daarna zonder gordel om te doen weg. Die dingen zitten lastig en gelden niet voor ons, politieagenten. Als je goed had opgelet had je vervolgens gezien dat ze met zwaailicht en sirene naar de dichtstbijzijnde patatboer gingen om wat te bikken te halen.